Logo guildy CHoD
Sitemap Facebook Youtube

PŘEKLADY

Časová osa

Sežazeno podle Mouvelianského kalendáře

RokUdálost
1324AEDougal Keane vstupuje do krypt pod Divinity's Reach. (Božím Zásahem)
1320AEProbouzí se Kralkatorrik, starodávný křišťálový drak. Vznik Dragonbrand. (Dračího cejchu) Rozpad Destiny's Edge. (Osudového ostří) Založení Vigilu.
1319AEEir Stegalkin dává dohromady družinu hrdinů známou jako Destiny's Edge. (Osudové ostří)
1302AENa Tarnished Coast (Patinovém pobřeží) se objevují sylvari, plody Pale Tree. (Bledého stromu)
1230AEKorzáři a jiní piráti obsazují pomalu vysychající ruiny Lion's Arch. (Lvího Oblouku)
1220AEV krytské provincii Shaemoor (Jestřábí planina) je založen Divinity's Reach. (Boží Zásah)
1219AEProbouzí se Zhaitan, starodávný nemrtvý drak. Orr je vyzvednut ze dna moře. Záplava Lion's Arch. (Lvího Oblouku)
1180AEKentaurský prorok Ventari umírá u Pale Tree (Bledého stromu), zanechává po sobě Ventari Tablet. (Ventariho desku)
1165AEProbouzí se Jormag, starodávný ledový drak. Norni prchají na jih do Shiverpeaks. (Třesů)
1120AEProbouzí se Primordus.
1116AEKalla Scorchrazor (Žhavá břitva) vede povstaní proti šamanské kastě Flame Legion. (Ohňové legie)
1112AECharrové vztyčují nad ruinami města Rin v Ascalonu Black Citadel. (Černou citadelu)
1105AEV Shiverpeaks (Třesech) je založeno Durmand Priory. (Durmandské převorství)
1090AECharrské legie obsazují Ascalon City. Foefire. (Ničivý oheň)
1088AEKryta se sjednocuje pod královnou Salmou.
1080AEKrál Adelbern z Ascalonu povolává Ebon Vanguard (Ebenový předvoj); je založeno Ebonhawke. (Ebenové Hnízdo)
1078AEPohne se, ale neprobudí Primordus, starodávný ohňový drak. Asurové se objevují na povrchu. Transformace trpaslíků.
1075AEKormir se stává bohyní.
1072AEObyvatelé Ascalonu prchají do Kryty.
1071AEPotopení Orru.
1070AECharrský vpád do Ascalonu. Searing. (Sežehnutí)
898AEJe vztyčena Great Northern Wall. (Velká severní zeď)
358AEZ Kryty se stává nezávislý národ
300AEZ Kryty se stává kolonie Elony.
2AEZ Orru se stává nezávislý národ.
0AEExodus lidských bohů.
1BELidští bohové darují národům Tyrie magii.
100BELidé vyhání charry z Ascalonu.
205BENa tyrském kontinentu se objevují první lidé.
10 000BEZ tyrského kontinentu zmizeli poslední giganticus lupicus, velcí obři.

Informace

Uvádím stručné základní informace o příběhu. Ne vše chci prozrazovat a objasňovat, abych nekazil prožitek ze hry. Pokud chcete více informaci o příběhu doporučuji přečíst 3 knižní vydání, zahrát si hru a navštívit wiki.

Doplňkové informace

Mouvelianský kalendář

Pojmenovaný po Grand Patriarch Mouvel - první velekněz církve Dwayny. Začíná se počítat od okamžiku, kdy bohové opustily Tyrii.

Roky předtím jsou označovány jako BE / př.E. (Before Exodus / Před Exodusem) a roky poté jako AE / p. E. (After Exodus / Po Exodusu)

Mezi obdobím Colossus a Zephyr je bitva mezi bohy známá jako Wintersday (Kdo bude dominatně vládou příští rok). Není známo, zda jsou další boje mezi bohy u ostatních ročních období.

Roční obdobíBůhPřiřazeníDny
Zephyr (jaro)Dwayna, LyssaVítr1-90
Phoenix (léto)BalthazarOheň91-180
Scion (podzim)MelandruVoda181-270
Colossus (zima)GrenthZemě271-360

Nahoru

Giganticus Lupicus (Velcí obři)

Starodávná rasa obrů, kteří vyhynuli pravděpodobně po posledním probuzení draků. Ví se o nich velice málo, ale podle kosterních pozůstatků po celém světě bylo více druhů. Především v Crystal Desert a Desolation. Jedna oživlá mrtvola byla nalezena v ruinách Arahu. Podle velikosti se jedná o mládě.

Giganticus Lupicus

Nahoru

Tyrie

Je název světa i kontinentu. Ví se o třech kontinentech - Tyrie, Cantha a Elona. Je domovem mnoha ras např. lidí, asur, trpaslíků a dalších. Je to jeden z mnoha světu propojený přes Mists (Mlhy). Pod zemí v Depths of Tyria (Hlubiny Tyrie) je sít tunelů a chodeb. Mnoho staveb předchází lidstvo, původ neznámí. Několik podzemních ras (asury, dredge, skritti a další) obývalo hlubiny, ale byli nuceni opustit svůj domov kvůli Primordusovi, starodávnému draku. Známa historie Tyrie se datuje k poslednímu odchodu Giganticus Lupicus. Rokama se svět měnil - z moří se stávala pouště, potopila se království i spálení země.

Tyria

Nahoru

Lidé

Kdysi dominantní rasa celého světa. Dnes už zbývá v Tyrii poslední království v Krytě. I bohové je opustili. Další kontinenty jsou odříznuty kvůli dračím vlivům. Zhaitanovy přisluhovači ovládají mořské trasy a cesta po zemi přes Crystal Desert ovládané Kralkatorrikem. Stále se držící rasa patří mezi hlavní v Tyrii. Má mnoho nepřátel - v posledních letech především Kentauri a bandity. Krvavá historie z Charry také není zapomenutá.

Lidé

Nahoru

Charrové

Kočkovitá masožravá rasa. Všechny bohy považují za falešné a jejich kultura se proměnila na vojenský stát. Všichni charrové jsou vychování jako válečníci. Vědomosti využívají pro budování zbraní a uživatel magie je považován za slabocha. Hlavním vůdcem charru je Khan-Ur, hlavní imperátor. V současné době není nikdo na tuto funkci jmenován z důvodu ztracení artefaktu Claw of the Khan-Ur (Dráp Khan-Ur). Existuji 4 legie - Ash (Popelavá), Blood (Krvavá) a Iron (Železná). Flame (Plamenná) je v občanské válce s ostatníma.

Charrové

Nahoru

Ascalon

Země původně patřila Charrům, kteří byly vyhnáni lidmi. Stalo se z něho první království lidí a Orr jeho kolonii. Charrové své území po mnoha letech získali zpět a na troskách jednoho z bývalého hlavního města lidí (Rin) postavily své vlastní hlavní město Black Citadel. (Černou citadelu)

Ascalon

Nahoru

Lidští bohové

Šest lidských bohů uznávanými lidmi na všech kontinentech. Delší pohled na bohy zapříčiní oslepnutí. Exodus je označován termín odchod bohu z Tyrie a počítání nového kalendáře.

Současný pantheon bohů:

Dwayna - bohyně léčení, vzduchu, srdečnosti a života. Matkou Grentha.
Balthazar - bůh války, ohně a statečnosti.
Melandru - bohyně přírody, země a plodnosti.
Lyssa - božská dvojčata krásy, vody a iluze. (často známa jako jedna bytost - samostatně jako Lyss a Ilya)
Grenth - bůh temnoty, smrti a ledu.
Kormir - bohyně pořádku, ducha a pravdy.
Dwayna Balthazar Melandru Lyssa Grenth Kormir

Bývalé božstva - Abaddon, Dhuum a Abaddonuv předchůdce beze jména. Balthazar má nevlastního bratra Menzies.

Nahoru

Magie

Nadpřirozená síla v celé Tyrii se táhne přes magickou síť známou jako Ley lines. Pokud se nashromáždí velké množství, probouzejí se starodávní draci a násilně do sebe energii vstřebávají, a když hladina Ley lines opět klesne, znovu se vracejí do spánku. Původně se domnívalo, že magii vytvořili lidští bohové. Pravda je taková, že existovala daleko před jejich příchodem a pouze ji odpečetili a představili inteligentním rasám.

Nahoru

Exodus lidských bohů

Kdy Tyrii opustili lidští bohové. Před odchodem, kdy údajně tvořili svět, dali inteligentním rasám tyrie dar v podobě magie. Brzo chamtivost dohnala lidstvo skoro k vyhlazení. Král Doric vůdce lidi se vydal do Arahu města bohů a prosil o pomoc zastavení války a nastolení míru. Bohové vyslyšeli prosby a zasáhly. Shromáždili ze světa magii a umístili ho do vysokého kamene. Použili kapku krve krále na kámen jako preventivní opatření (Bloodstone) a rozdělili ho na 5 části, které umístili do sopky. Magie je ve světě stále, ale už nemůže být využitá ničivá síla všech prvků jako předtím. Následně bohové opustili svět věřící, že opět nastolili rovnováhu.

Nahoru

Orr

Je jedno z bývalých království lidí. Když bohové opustili Tyrii, lidé obsadili božské město Arah v naději, že se jednoho dne vrátí. Blížící se útok charru donutilo královského vezíra použít zakázanou magii a četl pod ulicemi Arahu svitek, který způsobil zkázu Orru a jeho potopení i s obyvatelstvem. Ačkoliv charrové nikdy nedosáhli posvátných ulic Arahu, téměř každý občan Orru byl v ten den zabit. Tato událost je známá jako Cataclysm. O stovky let později starodávný drak Zhaitan se probudil a vyzdvihnul Orr zpět napovrch a z mrtvých učinil své přisluhovače.

Orr Cataclysm

Nahoru

Kryta

Poslední lidské království v Tyrii. Vládne jí královna Jennah, poslední přeživší potomek krále Dorica. V Krytě nalezli domov všichni uprchlíci z Ascalonu, Canthy, Elony i Orru. Kryta je země neklidu. Ministerstvo je ve sporu s královnou, politické intriky neprospívají zemi a ani kentauři válka nedá oddychnout lidem.

Kryta Královna Jennah

Nahoru

Elona

Elona známá jako země zlatého slunce. Jeden ze čtyř lidských království. Samostatný kontinent rozdělen na tři provincie - Istan, Kourna a Vabbi. Poslední informace o stavu kontinentu byli před 50 lety, kdy přišla poslední vlna uprchlíku, kteří utíkali před řáděním nemrtvého liche Palawa Joko a jeho armády. Elona je odříznuta Zhaitanovými nemrtvými přisluhovači, Lichovou nemrtvou armádou a Kralkatorrikem, starodávným drakem. Královna Jennah uzavřela cestu přes Crystal Desert do Elony - Desert Gate (pouštní brána). Order of Whispers (Řád šepotů) je jediný kdo ví jak projít do Elony.

Elona Desert Gate

Nahoru

Great Northern Wall (Velká severní zeď)

Byla postavena jako velká ochranná bariéra před invazí charrů do Ascalonu. I když několik lidských měst stálo za zdí, většina jich byla zachráněna. Později charrové zeď prorazili a dobily zpět své území. Část stěn existuje v Ascalonu dodnes.

Velká severní zeď

Nahoru

Searing (Sežehnutí)

Když charrové viděli, že lidem se daří díky bohům, rozhodli se najít si vlastní. Nakonec velitel plamenné legie objevil Titány, kteří mu dali magii a vydávali se za bohy. S magickým artefaktem známi jako Cauldron of Cataclysm (Kotel záhuby) a pomocí šamanů vytvořil kouzlo titánů a provedli rituál Searing. Z nebe padaly krystaly na nepřátele a prorazily zeď, ale zničily tím i zemi na mnoho let.

Searing

Nahoru

Kormir

Kormir byla vůdcem Order of the Sunspears (Řád slunečních kopí), dnes již zaniklý řád, který ochraňoval Elonu. Po porážce Abaddona vstřebala jeho moc a stala se nejmladší bohyní.

Kormir

Nahoru

Primordus (Ohňový drak)

První probuzený starodávný drak, i když jeho probuzení bylo oddáleno poražením jeho generála Great Destroyera. Jeho vliv vyhnal z podzemí asury, dredge, skritty a další. Aby se nedostal napovrch obětovala rasa trpaslíků svou smrtelnost a provedla rituál, který je proměnil na nesmrtelné kamenné tvory, kteří sním svádějí neustálý boj. I tak někteří jeho přisluhovači jsou rozeseti po celé zemi.

Primordus Great Destroyer

Nahoru

Asurové

Podzemní rasa vyhnaná na povrch drakem Primordusem. Velice inteligentní, schopná, flexibilní. Chovají se velice nadřazeně nad ostatníma rasami a chtějí jim vládnout - těm méně inteligentním rasám. Asurové věří v Eternal Alchemy (Věčnou alchymii) kde vše do sebe zapadá v jeden celek. Mají tři univerzity vyhrazené na tento výzkum (Dynamiky, Statiky, Synergetiky). Často využívají jiné rasy na svoje experimenty.

Asura

Nahoru

Transformace trpaslíků

Pro boj s primordusovými přisluhovači trpaslíci provedli rituál pod vedením krále Jalise a proměnily se na kamenné tvory, který jim dalo sílu a porazily Great Destroyera. Postupně rituálem prošli i zbývající trpaslíci a aktuálně už se nenachází nikde trpaslík z masa a kostí. Neustále svádějí boj v podzemí.

Nahoru

Ebon Vanguard (Ebenový předvoj)

Kdysi elitní jednotka, která bojovala po boku prince Rurika. Jelikož nebyla součástí ascalonské armády změnila své jméno z Ascalon Vanguard na Ebon Vanguard.

Nahoru

Ebonhawke (Ebenové Hnízdo)

Kdysi malá pevnost, kterou král Adelbern požádal o zastavení charru a upevnění cest k hlavnímu městu. Mnoho let obléháno charrskými jednotkami. Po uzavření míru někteří odpadlíci nesouhlasili a obléhají pevnost dodnes.

Ebonhawke

Nahoru

Královna Salma

Právoplatný dědic trůnu Kryty. Dcera krále Jadona a kněžky Berea. Poté co král utekl před charrskou invazí, zmocnil se moci White Mantle (Bílé pláště). Svrhla White Mantle a v občanské válce sjednotila Krytu.

Královna Salma

Nahoru

Foefire (Ničivý oheň)

Když charrové provedli invazi do Ascalonu postupně Ascalonský král Adelbern ztrácel území a několik let v obležení Ascalon City vydrželo. Po ztrátě svého syna prince Rurika víc propadal šílenství. Když charrové konečně prolomily brány města, provedl král rituál, které charry sežehnulo a na lidi uvalilo kletbu, kdy duchové bojují stále se svým nepřítelem.

Král Adelbern Ascalon foefire

Nahoru

Durmand Priory (Durmandské převorství)

Řád učenců věřící, že draky lze přemoci pomocí ztracených vědomostí. Jméno nese po svém zakladateli Durmand - krytský historik. Současně vede řád asura Steward Gixx. Jeden z jejich hlavních zásluh je rozšíření a zavedení Nové Krytštiny.

Durmand Steward Gixx

Nahoru

Kalla Scorchrazor (Žhavá břitva)

Vnučka hrdinného charra Pyre Fierceshot vede povstání proti šamanům z plamenné legie, kteří terorizují charrský lid a uvrhli ženy do řetězu a nuceni být pouze v domácnosti. Vítězství navrátilo rovnoprávnost a svrhnutí falešných bohů.

Pyre Fierceshot Kalla Scorchrazor

Nahoru

Jormag (Ledový drak)

Ještě před svým probuzením proměnil norna jménem Svanir na svého prvního šampióna - napůl norn a napůl medvěd, pokrytý ledem známy jako Nornbear. Jormag také okradl jeho sestru Joru od schopnosti proměny do medvěda. Vznikl kult Sons of Svanir, kteří uctívají Jormaga jako nejsilnějšího ducha divočiny. Díky tomu uspíšily jeho probuzení. Jeho probuzení roztrhalo zemi, zničilo domovy nornu, kodanů a zaplavila značná území. Norský válečník Asgeir než odvedl své lidi na jih, ulomil Jormagovi zub, který je vystaven v Hoelbraku, kde na něm norni testují svoji sílu. Věří se, že ten kdo poškodí zub, bude schopný porazit Jormaga jednou pro vždy. Jormag a jeho šampióni mají silné mentální schopnosti, kdy promění válečníky na Icebroodi. Ženy válečnice se nikdy nevrátily.

Jormag Nornbear Jora Son of Svanir Jormagův zub Icebrood

Nahoru

Norn

Norni vyprávějí a opěvují písně velkých činů. Proto každý norn vyhledává slávu v podobě lovu či boje. Nevěří v bohy, uznávají duchy divočiny a používají jejich sílu k proměně. Většina nornu žije kočovném stylu života a neuznávají žádné vůdce, ale mohou poslechnout uznávaného hrdinu. Jejich tělo vydává velké množství tepelné energie - proto i v chladnějším prostředí jsou spoře oděny a ukazují na obdiv tetování. Existují domněnky, že norni pocházejí z rasy Kodanu a zřekli se medvěda což je v rozporu s jejich duchem medvěda, na kterého se mohou někteří přeměnit.

Norn

Nahoru

Kentauři

Napůl kůň a napůl člověk. Nemají ovšem žádné společné předky. Kentauři bojují s norni a hlavně s lidmi o území, které si nárokují. Jsou velice spjati s přírodou, i když válkou devastují krajinu. Dožívají se vysokého věku.

Kentaur

Nahoru

Ventari

Kentaur, který nechtěl bojovat proti člověku. Před svou vlastní rasou uprchl do oblasti Tarnished Coast kde se spřátelil s člověkem Ronan s kterým společně zasadily semínko z kterého se po letech zrodil Pale Tree a dali tak život rase Sylvari. Před svou smrtí sepsal poznámky ze svého života známou jako Ventari Tablet (Ventariho desku).

Ventari Ronan

Nahoru

Pale Tree (Bledý strom)

Známý jako šedý strom nebo matka stromů. Masivní, magický, vnímavý strom, matkou všech Sylvari a jeho základ tvoří město Grove. Její větve obsahují lusky s vyvíjecími se Sylvari a dalšími tvory (např: Fern Hound - podobný psovi). V nejhornější části stromu v Omphalos Chamber se projevuje Avatar stromu a též obsahuje Ventari Tablet (Ventariho desku). Strom může být považován za hlavního vládce, ale většinu pravomocí mají Firstborn (prvorozený).

Pale Tree Avatar stromu

Nahoru

Ventari Tablet (Ventari deska)

Obsahuje 7 pravidel hovořící o morálce a etiketě. Pale Tree použil tabulku k vedení Sylvari. Prvorozený přijaly tato přikázání jako slova proroka. Je to jejich nejsvatější artefakt.

I. Žijte své životy dobře a nepromarněte ničeho.
II. Nemějte strachu z problémů. Tvrdá země dělá silné kořeny.
III. Jediný trvalý mír je mír ve vaší duši.
IV. Všechny věci mají právo na růst. Květ je bratrem plevele.
V. Nikdy nenechte špatnost dozrát do zla či utrpení.
VI. Čiňte svá rozhodnutí moudře, ale hlavně je čiňte.
VII. Od nejmenšího stébla trávy až po největší horu. Kam jde život, tam bys měl jít také.
Ventari deska

Nahoru

Zhaitan (Nemrtvý drak)

Starodávný drak, který spal hluboku pod Orrem. Šest lidských bohů před rozdělením magie zvýšily Bloodstone sílu z magické energie draka aniž by tušily, že pochází z draka. Jeho probuzení bylo tak silné, že vyzdvihl potopený poloostrov zpět nad hladinu. Návrat Orru způsobilo mnoho zemětřesení a tsunami, které potopilo velké množství lodí a zaplavilo Battle Isles a Lion's Arch. Zhaitan využil své síly k vytvoření velké nemrtvé armády včetně nemrtvých lodí, které brání lodní dopravě. Zhaitan vládne své armádě v ruinách města Arahu.

Zhaitan

Nahoru

Lion's Arch

Po mnoho let hlavní lidské město. Domovem krytského národa, uprchlíku ze zaniklých království a královské rodiny. Po probuzení Zhaitana bylo město zničeno vlnou tsunami. O několik let později korzáři a piráti znovu vybudovali město a prohlásily za svobodné a přístupné všem rasám. Je v přední bojové linii bránicí Tyrii před nemrtvými armádami Zhaitana. Zažilo mnoho útrap, ale stále se vyznačuje jako symbol naděje pro celou Tyrii.

Lion's Arch

Nahoru

Divinity's Reach (Boží Zásah)

Aktuální hlavní město lidí. Rozděleno na několik okrsků podle národů. Canthan národ měl kdysi také svůj okrsek, ale velký kolaps ho pohřbil. Následně bylo vybudováno místo známé jako Crown Pavilion (Královský pavilón).

Divinity's Reach

Nahoru

Sylvari

Lidský bojovník Ronan, který se oddělil od své vojenské skupiny, našel jeskyni plné semínek a strašlivých rostlin. Vzal jedno semínko, aby ho ukázal své dceři, až se vrátí z války domů. Doma našel ruiny a masové hroby. Tohle všechno způsobila rasa Mursaat. U hrobu své rodiny zasadil semínko a přísahal, že se nevrátí do boje. Po nějaké době se spřátelil s kentaurem Ventari vytvořily bezpečný přístav pro všechny, kteří hledali mírové útočiště. Po Ronanově smrti se Ventari dál staral o rostoucí bledý strom. Po mnoho let strom sílil a vyvíjel se. Začali se objevovat první zámotky, z nichž povstala nová rasa Sylvari. Sylvari objevují sami sebe. Jejich rasa je velice mladá a nezdá se, že by stárli. Nemají rodiny a děti, ale jsou spolu propojeni a cítí pocity ostatních přes takzvaný Sen snů. Jedná se podstatě o souhrn podvědomí celé rasy. Obsahuje zkušenosti, emoce, znalosti. Představa velkého jezera podvědomí a odnesení vědra vody každému jednotlivci. Také záleží v jakém čase se probudí na jejich charakteristiku. Biologicky nemají vnitřní orgány, mízu místo krve a kůži z listů a kůry. Lidskou podobu mají pravděpodobně po Ronanovi a nebo podle teorie Asur z půdy masových hrobů. Jestli mají jiné reprodukční možnost není známo. Další odhalení o původu rasy je v Living story.

Sylvari

Nahoru

Destiny's Edge (Osudové ostří)

Dobrodružná skupina bojující proti starodávným drakům a jejim přisluhovačům. Po neúspešném pokusu zastavit Kralkatorika byla skupina rozpuštěna a následně znovu sjednocena proti Zhaitanovi. Jedná se o žijící legendy.

Členové:

Caithe - prvorozená sylvari - thief
Eir Stegalkin a Garm - norní sochařka a její přítel vlk - ranger
Logan Thackeray - lidský potomek Gwen a Keiran Thackeray v současné dobe velitel Seraphů - guardian
Rytlock Brimstone - charrský tribune Blood legie vlastnící legendární meč Sohothin - warrior (revenant)
Snaff - asurský golemancer a mistr Zojjy
Zojja - asurská učednice mistra Snaffa - elementalista
Caithe Eir Stegalkin Garm Logan Thackeray Rytlock Brimstone Snaff Zojja Destiny's Edge

Nahoru

Kralkatorrik (Křišťálový drak)

Byl považován za horu než se probudil. Po probuzení letěl do Crystal Desert (Křišťálová poušť), aby potrestal svého dračího šampióna Glint. Může za rozpad Destiny's Edge (Osudové ostří). V současné době obývá severní část pouště a je jednou z překážek v kontaktu s královstvím Elona.

Kralkatorrik

Nahoru

Dragonbrand (Dračí cejch)

Po probuzení letěl Kralkatorrik potrestat svého šampióna. Cestou trhal zemi a proměnoval vše v cestě na své přisluhovače.

Dragonbrand

Nahoru

Order of Vigil (Řád Bdělích)

Vojenský řád věřící, že draky je třeba porazit vojenskou silou a spojením všech ras. Řád se považuje za armádu světla v boji s temnotou.

Order of Vigil

Nahoru

Dougal Keane

Hlavní postava z první vydané knihy vydavající se pro artefakt charrů do ascalonských katakomb plné neklidných duchů. Kniha - Guild Wars: Duchové Ascalonu.

Dougal Keane

Nahoru

Elder dragons (Starodávní draci)

Starodávná rasa, která tu byla už před tisící lety. Dřív než bohové. Jejich původ, historie není moc známá. Ví se, že každých několik tisíc let se probouzí, aby sežrala a vysála magickou energii ze světa. Pak opět ulehnout ke spánku než se znovu svět vzpamatuje.

JménoElementProbuzeníBarva orbuÚzemíPřisluhovači
PrimordusOheň1120 AEOranžová/ČervenáDepths of TyriaDestroyers
JormagLed1165 AEBíláFar ShiverpeaksIcebrood
ZhaitanSmrt a stín1219 AETmavozelenáRuins of OrrRisen
KralkatorrikKrystal1320 AEFialováDragonbrandBranded
MordremothRostliny a mysl1327 AESvětle zelenáHeart of MaguumaMordrem
Hlubinný mořský drak--ModráUnending Ocean-
Dračí orby

Nahoru

Arah

Kdysi město bohů, kteří netušili, že se pod zemí skrývá drak Zhaitan. Bohové zde shromáždili velké množství artefaktů. Po jejich odchodu lidé udržovali město i Orr v naději, že se bohové jednoho dne vrátí. Když se charrové blížily k hranicím orru, vezír četl zakázané svitky magie v naději k obraně, ale potopil celý kontinent do hlubin moře. O několik staletí později se Zhaitan probudil a vyzdvihl Orr zpět nad hladinu. Arah se stal jeho doupětem.

Ruiny Arahu

Nahoru

Cantha

Známá taky jako říše draka nacházející se jihozápádní Tyrii přes Unending Ocean (Nekonečný oceán). Nejstarší známý lidský národ. Když se Zhaintan probudil odřízl mořské cesty ke Canthe.

Cantha

Nahoru

Zpět