Logo guildy CHoD
Sitemap Facebook Youtube
Navigace pozadí

NÁVODY

Raidy

Raid

Požadavky

  • Vlastnit HoT
  • Ascended equip
  • Food
  • Discord - sluchátka vč. mikrofónu
  • Ochota změnit build podle potřeby týmu
  • Nastudovanou taktiku

Taktika

Vytvořil pro Vás Wargern

Spirit Vale - první křídlo

Vale Guardian Zobrazit/Skrýt

Vale Guardian

Počet Hp: 22 milionů

Čas do enrage: 8 minut

Video průvodce

Vale Guardian 07 - video

Obecná kompozice týmu

1 Healer – nejlépe druid

1 Tank – Guardian nebo Mesmer

1 Chronomancer – může být zároveň tank

2 PS Warrior – stackování mightů

1 Herald – hlavně kvůli CC + prodlužování boonů

3 Condi – Enginieři jsou velmi vhodní popřípadě necro

Zbytek class doplnit o co největší dmg – ideální jsou elementalisti

Obecné mechaniky

Green circle – zelený kruh který se spawnuje každých 15s v třetině arény kde je zrovna boss. Do tohoto kruhu musí vběhnout 4-5 lidí jinak celý raid dostane velmi silný dmg. Na tuto roli se nejvíce hodí condi classy a druid doplněný o tempesty popřípadě chronomancera pokud netankuje.

Blue circle – modré kruhy které se objevují pod bossem každých 9s. Je nutné je dodgnout jinak teleportují hráče do jiné oblasti a dají mu silný dmg. Toto je problém hlavně v pozdějších fázích bosse.

Seekers – rudé koule spawnující se po aréně každých 20s. Tyto kruhy dávají silný dmg a snaží se přiblížit k hráčům a zabít je. Představují velké nebezpečí pro hráče běhající do zelených kruhů. Je dobré je odhazovat nebo jim dávat chill který je velmi zpomalí.

AoE sector – mění se každých 20s Platí od třetí fáze bosse. Části arény, které jsou pod tímto efektem, dávají periodický dmg všem hráčům kteří tam stojí.

Breakbar AoE – každých 30s od 3tí fáze se boss zastaví, aktivuje se jeho breakbar a on začne zasypávat okolí AoE střelami. Je nutný co nejrychlejší break protože při tomto AoE se nepohybuje a může hodit zelený kruh do oblasti, která dává dmg.

Condi – během 2hé a 4té fáze se boss rozdělí na 3 spirity. Červený spirit může být zraněn pouze condicemi proto by celý condi team měl jít pouze na něj. O modrého a zeleného se postará zbytek raidu.

První fáze

Tato fáze trvá, dokud nemá boss 66% života. Do druhé fáze by měl přecházet nejpozději na 6:30 času na timeru.

Umístění bosse

Tank by měl bosse dostat co nejblíže k modrému pylonu a to z toho důvodu, že hlavní část skupiny zde zůstane na druhou fázi a navíc pokud se boss nepohybuje, je lehčí dávat mu dmg. Další výhodou je, že přímo u pylonu je houbička, která vám zkrátí cooldowny na spelly, snažte se ji proto brát tak často jak jen můžete.

Tank by se měl snažit, aby byl boss zády ke zbytku skupiny, aby jeho útoky zasahovaly jenom tanka. Rovněž je důležité, aby tank dobře dodgoval modré kruhy jinak ho boss bude pronásledovat do jiné části arény.

Vale Guardian 01

V této fázi se budou spawnovat seekři a objevovat se modré a zelené kruhy. Modré je nutné dodgnout, do zelených musí jít 4-5 lidí (lidi v downed se nepočítají). Seekry je třeba odhazovat od raidu a hlavně je odhazovat od skupiny co běhá do zelených kruhů.

Vale Guardian 02

Druhá fáze – rozdělení

Na 66% HP se boss stane nezranitelným a poběží do středu arény. Následně zmizí a u každého pylonu se objeví mini boss. Modrý, zelený a červený. Condi team běží k červenému, zatímco zbytek týmu zůstává na modrém a tank běží na zeleného, aby ho přivedl k modrému a team tak mohl zabít oba dva. Buďte opatrní, protože pokud dostanete buff jiné barvy (buff dostanete, podle části arény kde stojíte, když se objeví bossové) tak dostáváte veliký dmg pokud jste v zóně jiného bosse. Abyste bosse zabili, musíte mu na závěr prolomit Breakbar.

Modrý boss

U modrého jsou zásadní dvě mechaniky. Boon strip a zelený kruh (ten funguje stejně jako u bosse). Boon strip spočívá v tom, že boss má na sobě buff, který mu dává nezranitelnost a vy mu ho musíte sebrat. Na to je ideální mesmer se swordem nebo revenant s malixem.

Vale Guardian 03

Zelený boss

U zeleného bosse je jediná mechanika a tou jsou modré kruhy. Vyhněte se jim jinak vás odportují a dají značný dmg. Tank by měl bosse přivést ve chvíli, kdy lámete breakbar modrého.

Vale Guardian 04

Červený boss

Tento boss je čistě záležitostí condi teamu. Tento boss spawnuje seekery takže dávejte pozor, ať vás nezabijí. Snažte se je odhazovat a stunovat. Tento boss by měl umřít ve stejnou chvíli jako zelený.

3tí fáze

3tí fáze je od 66%-33%. Je stejná jako první fáze ale má dva nové mechanizmy. AoE breakbar a AoE sector. V této části už není možné zůstat na jendom místě a team se musí pohybovat.

AoE sector

Začíná u zeleného pylonu a pohybuje se vždy po směru hodinových ručiček, každých 20s. Hráči v této oblasti dostávají silný dmg a není proto dobré tam zůstávat. Tank by se měl snažit dostat bosse do oblasti AoE sectoru přibližně 3s před jeho změnou a to z důvodu aby se zelený kruh neobjevil ve špatné části. Je to jedna z nejčastějších příčin wipu raid teamu.

Vale Guardian 05

AoE breakbar

Každých 30s se boss zastaví a naskočí mu breakbar. V tu chvíli zasypává oblast kolem sebe malými AoE. Je nutné ho rychle breaknout protože pokud s ním nepohnete dostatečně rychle boss spawne zelený kruh do staré oblasti, která bude tou dobou pravděpodobně pod AoE sektorem. Nespoléhejte na pomoc teamu, co chodí do zelené, protože časování breakbaru se často kryje s kruhy.

Vale Guardian 06

4tá fáze – rozdělení

Stejná jako druhá fáze. Buďte ale obezřetní abyste se dostali včas ke svým pylonům. Může nastat problém, pokud boss hodí zelenou a začne 4tá fáze. V takovém případě je hlavní, aby u modré byl někdo, kdo dokáže sundávat boony a u červená condi team.

5tá fáze

Tato fáze je podobná 3tí. Rozdílem je, že AoE sector zasahuje vždy 2 z 3. Zde je důležité přesné načasování pohybu s bosem, protože jediná chybička vás může zabít. Dbejte zvýšené opatrnosti na seekery – v této fázi se spawnují 4 místo 3. Dávejte velmi rychlá CC při breakbaru. Pokud boss hodí zelenou do špatné části, je bezpečnější tam nechodit a snažit se přehealovat dmg který dostanete. Spoluhráči, kteří padnou v oblasti, která není zasažena, se zvedají lehčeji než ti v AoE zóně. Pokud padne jeden hráč někde vzadu, nevracejte se pro něj. Zachraňování jednoho hráče vás může stát další životy a výsledkem bude wipe.

Enrage

Po vypršení časového limitu získá boss +200% dmg a boj se velmi ztíží. Přesto je možné v této fázi bosse zabít. Nepodceňujte dmg z downed protože často se první kill povede právě takto.

Zavřít

Gorseval the Multifarious Zobrazit/Skrýt

Gorseval the Multifarious

Počet Hp: 21,6 milionu HP

Čas do enrage: 7 minut

Video průvodce

Gorseval the Multifarious - video

Obecná kompozice teamu

1 Tankovací chronomancer

1 Healer – druid

1 Herald

2 PS warrioři

5 DPS class – tempesti nejlépe, popřípadě necro nebo condi druid

Požadované mastery: Updraft Usage mastery – každý člen teamu

Obecné mechaniky bosse

Gorseval má 3 fáze. Na rozdíl od Vale guardiana je zde kladen velký důraz na silnou dmg teamu.

Smash

Tento útok je většinou druhý po přistání a začátku boje. Gorseval se napřímí a udeří do země, což způsobí značnou dmg a knock pro lidi kteří nedodgnou. Snažte se tomuto útoku vyhnout, protože se jedná o ztrátu dmg a riziko pro classy které mají málo HP.

World Eater/Spectral wall

Tento útok zabije každého, kdo zůstane na platformě. Projevuje se tak, že se Gorsevall zastaví a objeví se AoE přez celou arénu. Toto AoE se začne od středu nabíjet a ve chvíli kdy dosáhne okrajů tak každý kdo zůstane na platformě je zabit. Tento útok následuje vždy chvíli potom, co boss použije Ground Pound. Abyste se tomuto útok vyhnuli, je nutné dovést bosse ke stěně u Updraftu a stěnu rozbít a použít updraft ve chvíli, kdy hrozí vaše smrt.

Gorseval the Multifarious 01

Ground Pound

Tento útok udělá gorsevall většinou 2x za fázi. Při tomto útoku se odportuje doprostřed arény a začne mlátit do země a aktivuje se mu breakbar. V tu chvíli je bezpečná oblast jenom kolem něj, protože ostatní oblasti jsou pokryty černým slizem, který v intervalech exploduje a dává velmi silný dmg. Po dvou explozích začne být nebezpečná i oblast kolem bosse. V poslední fázi se pořadí obrátí (nejdřív dál od bosse, po dvou explozích k němu). Vaším cílem je co nejrychleji prolomit jeho bar, protože boss získá buff podobný retaliation který reflektuje část dmg zpět na vás. To může znamenat problém hlavně pro elementalisty. Po ground pound boss vyvolá 4 spirity a po chvíli začne World Eater. Je nutné bosse dovést k updraftu a zabít spirity (mesmer by je měl přitáhnout přímo pod bosse)

Gorseval the Multifarious 02

Updraft

Okolo arény jsou celkem 4 updrafty. Každý můžete během boje použít jen 1x poté zmizí, takže je dobré domluvit se, odkud začnete, a v jakém pořadí je využijete. Také buďte opatrní, protože tyto updrafty jsou hůře ovladatelné než klasické.

Gorseval the Multifarious 03

Spiriti

4 spiriti se objeví hned po Ground Pound. Tyto duchy je nutné zabít dřív než je dokončen World Eater jinak dají Gosevalovi buff který zvyšuje jeho dmg (1 stack za každého => 4 za fázi) což může být velký problém.

Gorseval the Multifarious 04

Charged souls

Ve chvíli kdy má Gorseval 66% a 33% Hp tak se stane nezranitelným a objeví se 4 duše v rozích arény a zamíří k němu. Pokud k němu dojdou tak boss ihned spustí World Eater což znamený wipe pro celý raid. Jsou zde možné 2 taktiky: 1-1-1-7 nebo 1-1-4-4.

7čková taktika – hráči se rozdělí tak, že 3 jdou zastavit každý jednoho spirita a zbytek party se vrhne na posledního a postupně je všechny zabijí.

4ková taktika – hráči se rozdělí tak, že 2 hráči jdou zastavit každý jednoho spirita a zbytek teamu se rozdělí na 2 skupiny po 4řech pro další dva a následně pomůžou každý jednomu z těch co drží spirity. Při použití této taktiky dbejte na to aby každá parta měla dostatečný dmg a byly správně vyvážené.

Na zastavení těchto duchů lze použít pouze „soft“ CC neboli chill, imobilize a criple. CC typu daze, knock apod na ně nemají effekt. Dobré classy na zastavení spiritů jsou: Druid, engi, necro, thief, warrior se swordem nebo elementalista.

Gorseval the Multifarious 05

Spectral darkness

Tato mechanika se aktivuje v druhé fázi bosse (od 66%). Po aréně se začnou objevovat orby a postupně se kolem nich rozrůstají AoE pole. Pokud hráč vstoupí do tohoto pole, dostane 10 stacků debufft, který způsobuje, že hráč dostává +100% dmg a navíc periodicky dostává další 2k dmg. Na odstranění debuffu musíte posbírat zlaté orby, které se objeví po zničení temného orbu. Jeden zlatý orb odstraní pouze 5 stacků debuffu takže musíte sebrat 2, abyste se zbavili všech stacků.

Tyto orby by měli ničit 2 elementalisti. Použijte lava font (2jka na staffce) přímo pod orb. Pokud je jich více u sebe použijte meteor shower nebo glyph of storms. Hlídejte hlavně cesty k updraftům a oblasti kde se objeví Charged Ghost.

Gorseval the Multifarious 06

Eggs

Tato mechanika se aktivuje až při třetí fázi Gorsevala (od 33%Hp). Tento útok následuje ihned po útoku Smash. Vždy se objeví zpráva „Ghostly Traps materialize at your feet“. Pod všemi hráči se objeví AoE a je nutné z nich utéct. Pokud neutečete, objeví se kolem vás temné vězení a musíte se z něj vymlátit. Pro vymlácení z vajíčka se používá Special Action tlačítko takže si ho nezapomeňtě nastavit na klávesu kterou jste schopni zmáčknout. Spoluhráči mohou také ničit toto vajíčko. Pokud jste chyceni znamená to značnou ztrátu dmg takže se snažte, ať se tomu vyhnete.

Gorseval the Multifarious 07

První fáze

Ve chvíli, kdy začne boj, dá Gorseval jednu ránu a pak následuje Smash. Chvilku po smash začne s Ground Pound a je nutné ho breaknout. Poté ho tank musí táhnout ke stěně u updraftu který chcete použít. Až tam dorazíte tak přitáhněte spirity a zabijte je. Buďte opatrní před World Eaterem bude ještě jeden smash. Zničte stěnu a dmgujte bosse dokud nebude World Eater téměř spuštěný. Poté skočte na updraft.

Po návratu následuje další smash a chvíle kdy můžete dávat dmg. Potom se Gorseval odportuje do středu a začne znovu Ground Pound. Breakněte ho a dmgujte do fáze.

Při fázi použijte jednu z taktik a zabijte spirity. Ve chvíli kdy zemře poslední z nich začne druhá fáze.

Druhá fáze

V podstatě stejná jako fáze 1. Přibývá však mechanika Spectral darkness takže 2 vybraní elementalisté by měli začít ničit orby. Při tom nezapomínejte dmgovat bosse. Opět použijte jeden updraft a dmgujte do fáze. Ujistěte se, že jsou oblasti kolem spiritů čisté a bez orbů. Pokud budou někde orby, snažte se je ničit.

Třetí fáze

Stejná jako druhá fáze. V této fázi se objevuje mechanika Eggs. Při této fázi můžete v případě nutnosti použít 2 updrafty. Nezapomínejte ničit orby. A věnujte zvýšenou opatrnost útoku Ground Pound. Pro tuto fázi vybuchuje podlaha 2x u Gorsevala a až pak ve větší vzdálenosti. Držte se proto z dosahu a ve chvíli kdy vybouchne podruhé, skočte dovnitř a rychle ho breaknete. Při návratu z updraftu čistě jen orby které vás bezprostředně ohrožují. Soustřeďte se na dmg a uhýbání útokům Smash a Eggs.

Enrage

V enrage získává boss +200% dmg proto uhýbejte všem jeho ranám. S největší dmg vyčkejte do chvíle, kdy začne World Eater protože v tu chvíli vás již neohrožuje. Při Enrage také zmízí updrafty pokud nějaké zbyly.

Zavřít

Sabetha the Saboteur Zobrazit/Skrýt

Sabetha the Saboteur

Počet Hp: 34 milionu

Čas do Enrage: 9 minut

Video průvodce

Sabetha the Saboteur 13 - video

Obecná kompozice teamu

2 PS warrioři

1 Healer – druid

1 Chronomancer

1 Herald

1 Dragonhunter

2 Tempesti

2 Další DPS classy – ideálně tempesti nebo tempest a necro

Požadované mastery - Explosive Launch mastery – Tempesti kteří budou chodit na kanony

Každý člen teamu si musí nastavit Special action tlačítko! Slouží k házení bomb.

Obecné mechaniky raidu

U Sabethy budete pořebovat 2 Tempesty kteří budou chodit na kanony a 1 člověka který bude na range.

Timed bomb

Timed bomb je mechanika která je aktivní po celou dobu boje. Člověk, který stojí nejblíže k Sabethe dostane bombu, objeví se nad ním symbol bomby a okolo něj vznikne AoE pole. Má několik sekund na to, aby uskočil od zbytku raidu. Zatímco člověku, který dostane bombu, způsobí výbuch minimální dmg (2-3k) tak každému, kdo nemá bombu, způsobí velmi silný dmg 10k+. Ideální je aby 2 warrioři stáli přímo v bossovi a zbytek teamu na max melee range. Warrioři pak mohou použít 3jku na greatswordu a tím utéct s bombou od ostatních.

Sabetha the Saboteur 01

Sapper bomb

Sapper bomby jsou zelené bomby, které slouží k tomu, aby se elementalisté vystřelily z Launch padů (Umístěných na světových stranách sever, jih, východ, západ – 4strany, 4 kanony). Hráč, který bombu dostane, ji musí hodit na launch pad (má na to 5s) kam se elementalista portne pomocí lighting flash. Tuto bombu na hráče umístí Bandit sapper a většinou jí dá na toho, kdo je zrovna nejblíž. Bandit sapper se spawnuje vždy na opačné straně než je kanon. Na hození bomby se používá special action button.

Sabetha the Saboteur 02 Sabetha the Saboteur 03

Cannons

Kanony se spawnují každých 30s a je potřeba je ničit. Každý kanon střílí na ¼ platformy se sabethou. Vždy by měli být 2 hráči, kteří se na kanonech střídají a to z toho důvodu, že pokaždé když se hráč vystřelí ke kanonu, dostane debuff který mu znemožňuje jít ihned na další. A vždy je dobré mít minimálně jednoho hráče, který je připraven jako náhrada. Pokud se nestihne například hodit bomba a elementalista se nevystřelí nahoru, tak by měl jít záložní hráč, jinak se nestihne další kanon, který by ten hráč měl ničit.

Nahoře u kanonu je také Sniper který bude elementalistu ostřelovat. Nezapomeňte si hlídat stav Hp. Při chystaném skoku i při návratu si dávejte pozor na Flamewall.

První kanon se spawnuje na jihu v 8:30 spolu s flamewall. Stackujte se tak aby flamewall začínal přímo na lauch padu a vy tak měli dostatek času ke skoku.

Sabetha the Saboteur 04 Sabetha the Saboteur 05

Flamewall

Flamewall začíná na 8:30 a opakuje se každých 45s. Flamewall je stěna plamenů, která zabije každého, kdo se do ní dostane. Pohybuje se vždy proti směru hodinových ručiček. Flamewall dosahuje od středu Sabethy až k okraji. Team, který je na melee, by měl dávat velký pozor, jinak jim hrozí okamžitá smrt. Flamewall nejde prodognout, ale lze použít blink. Flamewall se neobjeví, pokud jde zrovna Sabetha do fáze.

Sabetha the Saboteur 06

Heavy bombs

Heavy moby se objevují od druhé fáze. Tyto bomby hráčům nic nedělají, ale dávají velký dmg platformě. Pokud je platforma zničena znamená to wipe celého teamu. Od chvíle, kdy se spawne, máte 10s než vybouchne. Vyberte 1-2 hráče (takové, kteří nemají jinou roli, a nemají příliš veliký dmg například mesmer), kteří je budou skopávat.

Sabetha the Saboteur 07

Platform Crush

Tato mechanika se aktivuje, až při poslední fázi (25% HP). Po celé platformě začnou dopadat kusy trosek a lidem na které spadnou, dají dmg. V této fázi byste pomalu měli přestat řešit kanony a měli byste stát na stacku, aby vás druid mohl healovat. Snažte se vyhýbat tolika troskám, kolika můžete, ale radši ať vás trefí trosky než kanon.

Sabetha the Saboteur 08

1 Fáze

Od 100%-75% Hp. Platí zde mechaniky: Timed Bombs, Sapper Bombs, Flamewall, Canons. Po dosažení 75% Hp Sabetha zmizí a objeví se první z 3 mini Bossu Kernan. Sabetha se vrátí, až bude mít Kernan 15% Hp a začne rovnou flamewallou (pokud nemáte vážně nízký dmg v takovém případě přijde dřív).

Kernan

Během Kernan se neobjevují Timed bomby ani flamewall. Hlavní útok Kernan se nazývá Hail of Bolt a spočívá ve třech útocích jedním směrem. První útok je relativně úzké AoE které dá vcelku snesitelný dmg. Stejným směrem poté pošle další 2 rány, každou širší a víc dmgovací než tu předchozí. Ve chvíli kdy začne střílet tak se snažte stát ji za zády. Snažte se také, ať nezačne střílet směrem ke kanonu, na který zrovna běží tempest.

Sabetha the Saboteur 10 Sabetha the Saboteur 09

2 Fáze

Tato fáze trvá od 75%-50% HP. Je stejná jako první fáze akorát je zde přidána mechanika Heavy Bombs. Na 50% Sabetha opět zmizí a objevuje se Knuckles.

Knuckles

Hlavní mechanikou u Knucklese je jeho breakbar. Pokud není prolomen včas, vyhodí všechny hráče do vzduchu a odhodí je kus dozadu. To může být problém hlavně pro lidi, kteří stojí blízko okraje platformy. Až se Sabetha vrátí, začne znovu s Flamewall takže se snažte zabít Knucklese co nejrychleji, aby vás neodhodil při boji se Sabethou to může být wipe pro celou partu.

Sabetha the Saboteur 11

3 Fáze

Totožná s druhou fází. Trvá do 25% Hp Sabethy. Poté se objevuje Karde.

Karde

Karde je poslední mini Boss při Sabethe a je zdaleka nejnepříjemnější. Její útok plamenometem dává velmi silný dmg proto se snažte, aby vás nezasáhl. Každých 20s navíc spawnuje turetku, která střílí pomalé projektily, které dávají značný dmg. Tempesti by se měli snažit je co nejrychleji zničit.

Sabetha the Saboteur 12

4 Fáze

Stejná jako předchozí fáze obohacena o mechaniku Platform Crush. Při této fázi se snažte držet co nejvíce u sebe, aby vás mohl healer co nejlépe healovat. Při 5-10% Sabethy již není nutné chodit na kanony a je lepší snažit se maximalizovat dmg. Na konci boje není žádný další mini boss.

Zavřít

Salvation Pass - druhé křídlo

Slothasor Zobrazit/Skrýt

Slothasor

Počet HP: 19 milionu

Enrage time: 7 minut

Video průvodce

Slothasor 07 - video

Složení týmu:

- Složení týmu by mělo obsahovat silnou dávku reflectu a absorbu a také dost condi cleanu. Slothasor má relativně málo HP a není tedy problém ho zabít, pokud není vaše dmg opravdu velmi špatná.

a) Team by měl mít 2 druidy. Druid díky staffce a sekeře poskytuje dobré množství reflectu a díky signet of renewal a traitu Emphatic bond i velmi dobré condi cleary.

b) Chronomancer – alespoň 1 doporučuji spíše 2. Díky dobré možnosti reflectů, bonusům pro team a rovněž možnosti pullovat slublingy k slothasorovi jsou mesmeři velmi užiteční. Rovněž jejich možnost velmi silného CC a skupinové nezranitelnosti ulehčí teamu práci.

c) Tempesti a reaperové – obě tyto classy se hodí jak na dmg tak na zabíjení slublingů. Tempesti by měli používat staffku a necrové by se měli vybavit epidemicem. Rovněž si Nekrové mohou přinést reflect pro podporu teamu. Tempesti jsou užiteční hlavně na AoE breakstun.

d) Zbytek teamu – warrioři pro mighty, classy s dostatkem dps, popřípadě guard na protection.

Mechaniky:

Imbued Mushrooms

Imbued Mushrooms je mechanika, která přemění jednoho z hráčů na slublinga a změní tak slothasora i ostatní na přátele a hráče na nepřítele. Samotná transformace trvá po dobu 45 vteřin, pokud se jí hráč nerozhodne ukončit dřív. Poté hráč dostane debuff, který mu znemožní další transformaci po dobu 3 minut a 20 sekund.

V aréně se objevují 4 houbičky, každá v rozmezí 50s. Každou houbičku by měl mít přidělenou určitý hráč a někdo by měl být záloha pro případ, že jeden z nich zemře nebo nebude schopen vzít houbu.

Houbička Čas 1. Spawnu Čas 2. Spawnu
1. Houbička (zelená značka) 7:00 3:40
2. Houbička (fialová značka) 6:10 2:50
3. Houbička (červená značka) 5:20 2:00
4. Houbička (modrá značka) 4:30 1:10
Slothasor 01Slothasor 02

Cílem hráče, který je přeměněn na slublinga je čistit jed v aréně. Cílem je, aby byla vždy volná cesta k další houbičce a její blízké okolí. Jako poslední by měl hráč vyčistit houbičku nejblíže ke středu, kde je jednoduché tankovat Slotha a zároveň zabíjet slublingy. Po jejím snědení se hráč může přeměnit zpět 5 spellem a vrátit se do boje.

Zatímco je hráč přeměněn, je velmi zranitelný. Zbytek týmu si musí hlídat pull a AoE útoky jako je necrův Epidemic. Pokud hráč ve sliblingovi zemře, znamená to wipe pro celý team. Hráče ve slublingovi nelze healovat.

Tatrum

Tatrum je série 3 útoků, které dají pod každého hráče oranžové Aoe. Každý útok vypustí jeden kruh AoE. Pokud se pokusíte uhnout moc brzy tak vypustíte kruhy všude okolo a ztížíte ostatním možnost dodgnout. Ideální je zůstat stát a počkat, až se objeví všechny 3 a pak dodgnout. Dejte si ale pozor pokud nedodgnete včas pravděpodobně skončíte v downu, možná i úplně mrtví. Slothasor během tohoto útoku buší do země.

Slothasor 03

Fixation a Volatile Poison

Ty dvě mechaniky jsou aktivní po celou dobu boje a je nutné, aby každý člen týmu dával pozor, jinak to může znamenat wipe celé skupiny.

Fixation – fixation je tankovací mechanika, která vybere náhodného člena týmu a zaměří se na něj. Hráč dostane nad hlavu fialovou značku (ta je špatně vidět pokud máte tag) a obrazí se zpráva o tom na koho je fixnutý. Hráč, který je fixnutý musí vést Slothasora k další houbičce a ostatní by měli zůstávat za slothasorem a dmgovat. Fixation se mění každých 30s nebo pokud hráč padne nebo použije houbičku.

Slothasor 04

Volatile Poison – Tato mechanika je jedna z nejproblematičtějších u Slothasora. Náhodný hráč z týmu dostane nad hlavu symbol lebky a hráč má 8 vteřin na to, aby odběhl od skupiny a položil poison. Pokud to nestihne, položí poison přímo pod sebe a to může být konec celého týmu. Pokud hráč jde do downu rovněž položí poison pod sebe a totéž platí pro sebrání houbičky. AoE které hráč položí je zpočátku malé, ale postupně se rozrůstá, proto je nutné ho položit ve větší vzdálenosti a u stěny, aby nedostihnul skupinu.

Pokud hráč padne v oblasti zasažené poisonem, je jen velmi malá šance ho resnout, pokud ho nevytáhne druid nebo necro. Poison se objevuje každých 25s.

Slothasor 05

Halitosis (Flame Breath)

Helitosis je Slothasoruv útok v podobě dlouhého plamene. Tento plamen zasáhne vše před sebou a opakuje se každých 13 vteřin. Tomuto útoku by měl být vystaven pouze člověk, který momentálně tankuje. Nemělo by pro něj být obtížné dodgnout do strany. Nedodgujte dozadu protože plamen má skutečně dlouhý dosah a velmi pravděpodobně vás zasáhne. Pokud se mu nevyhnete velmi pravdepodobne skoncite downed.

Slothasor 06

Slubling a Evolved Slubling

Slublingove se zacnou spawnovat 30s po zacatku boje a poté se objeví další každých dalších 30s. Tito malí tvorové mohou snadno změnit možný výsledek boje. Jejich střely nejen že dají dmg ale zároveň dají náhodnou condici. Ze začátku to nepředstavuje problém, ale čím déle boj trvá, tím více jich je a tím spíš vás mohou wipnout. Je tedy nutné se jich zbavit a to lze několika způsoby:

a) Chronomanceři – chronomanceři mohou slublingy lehce stáhnout ke skupině a můžete je relativně lehce vymlátit. Při stahování musíte dávat pozor na to, abyste omylem nepřitáhli i spoluhráče proměněného ve slublinga.

b) Reapeři – pokud máte v partě 1-2 reapery kteří mají připravený epidemic a slublingové jsou v dosahu (chronomanceři je mohou přitáhnout) a použijete epidemic, velmi pravděpodobně je zlikvidujete. Opět dávejte pozor na spoluhráče-slublinga.

c) Tempesti – staffkovy tempesti používající meteor shower a lava font na slublingu jsou velmi efektivní.

d) Reflect – pokud nechcete riskovat přitahování slublingů a raději se chcete soustředit na samotný boj, můžete použít reflecty o které se slublingové zabijí. Nicméně tato strategie předpokládá, že neztratíte nikoho, kdo používá reflect a v poslední fázi budete muset postupovat rychle, jinak vás přemůžou Evolved Slublingove

Doporučuji tyto taktiky kombinovat. Určitě využívejte chronomancery a hlídejte si počet slublingů. Evolved slublingove se objeví od 30% HP bosse. Tito slublingové jsou odolnější a jejich střely nelze blokovat. Také convertují boony na condice což z nich dělá problémové tvory. Soustřeďte se na jejich rychlou likvidaci.

Breakbar & Fear

Breakbar se objeví každých 20% HP bosse. Po jeho breaknutí dá každému hráči fear, který vás múže zahnat do poisonu. Zabránit tomu je relativně jednoduché. Potřebujete 2 tempesty kteří budou mít v traitech Gale song.

Shake

Tato mechanika se objevuje poprvé na 50% HP bosse a poté se opakuje každých 45s. Jedná se opět o mechanikun která může lehce wipnout celý team. Boss se zastaví a začne se třepat ze strany na stranu, přičemž vystřelí kokony. Pokud vás zasáhnou, dají vám velmi velké množství condic a padnete během pár vteřin.

Pro vyhnutí se shaku existuje několik možných způsobů:

1. Double dodge nebo dodge do slothasora

2. Chronomancerský sklil Distortion vás dobře ochrání

3. Dragonhunter který použije F3 a stojí před skupinou

Doporučuji naučit se dodgovat do slothasora. Ušetříte si dodge a nemusíte spoléhat na chronomancera nebo dragonhuntera.

Pokud se vám to nicméně nepovede a jste zasaženi musíte si velmi rychle stáhnout condice jinak je po vás.

Zavřít

Bandit Trio Zobrazit/Skrýt

Bandit Trio

Počet HP: Berg: 6.9 mil., Zane: 5.9 mil., Narella: 4.9 mil.

Čas do enrage: 9 minut

Video průvodce

Bandit Trio 11 - video

Složení týmu:

Na tohoto bosse není žádné nutné složení, nicméně je několik class, které vám mohou pomoci:

a) Staffkovi tempesti – jejich AoE meteor shower je dobrý na zabíjení mobů + mají možnost útočit na Narellu z bezpečné vzdálenosti

b) Reapeři – díky epidemicu jsou velmi vhodní na likvidaci velkého množství mobu v průběhu boje

Mechaniky:

Pozice

Boj se odehrává téměř výhradně uvnitř pevnosti. Během jedné z mechanik bude jeden z týmu chodit ven. Uvnitř pevnosti jsou 3 brány a skrz každou budou přicházet bandité. U každé se také objeví jeden z bossů. Je důležité, aby si každý pamatoval, u které brány bude další boss a kde se nacházejí zbraně.

Bandit Trio 01

Timer

Celý tento boj se odehrává přesně podle timeru. Je dobré pamatovat si, kdy se co bude dít a přizpůsobit se tomu.

Čas Event Pozice
6:50 Berg East gate
6:25 Sabotér West gate
5:23 Bombardier Mimo pevnost
4:50 Zane South
4:23 Bombardier Mimo pevnost
3:52 Sabotér West
3:21 Sabotér East
3:21 3x Bombardier Mimo pevnost
2:50 Sabotér West
2:47 Narella West
2:20 2x Bombardier Mimo pevnost
2:20 Sabotér South
1:50 Sabotér South

Před bojem byste si měli rozhodnout o dvou zásadních rolích a to:

a) Bombardier/mortals – jeden hráč bude v průběhu boje chodit ven. Je doporučena classa s dostatkem CC. Také doporučuji vybrat náhradníka pro případ, že by zemřel nebo potřeboval pomoc.

b) Sabotér – jeden hráč musí hlídat sabotéry a CCčknout je. Na tuto roli je dobrý Reaper nebo Druid s wywernou.

Cage

Uprostřed pevnosti je klec s vězni. Celý boj se točí kolem snahy osvobodit tyto zajatce, takže je logicky musíte chránit. Pokud je klec zničena event se nesplní a vy zemřete. Každý bandita se bude snažit zničit klec proto je potřeba je agrovat na sebe. K tomu stačí je hitnout a měli by jít po vás.

Hlavní nebezpečí pro klec jsou Sabotéři. Ti přichází v předem daný čas (viz tabulka) a pokusí se u klece položit bombu. Pokud uspějí, bomba ubere přibližně 50% HP klece, což většinou znamená wipe. Je nutné sabotéra při pokládání bomby CCčknout, čímž se z něj stane normální mobka a již neohrožuje klec.

Bandit Trio 02

Bandit Snipers

Snipeři se spawnují hned na začátku boje. Objeví se na North/South ramparts a také na mostech nad nimi. Team by se měl rozdělit tak aby byl schopen je všechny pobít ještě před tím, než se objeví první boss. Snipeři se respawnují po 4 minutách a targetují se vždy na hráče, nikoliv na cage.

• 2 hráči by měli jít na South rampart

• 3 hráči by měli zabít snipery na mostech (po cestě je dobré sebrat kegy na konci prvního mostu)

• 5 hráčů by měli jít dolů a poté na North rampart

Enviromental weapons

Během tohoto boje můžete využít zbraně z okolního prostředí. Každý boss je náchylný na jiný typ dmg a to sice:

1. Berg je náchylný na Beehive

2. Zane je náchylný k Wargům

3. Narella je náchylná na Oil Kegy

Je potřeba si tyto zbraně připravit poblíž místa spawnu bossů ještě předtím než dorazí první boss.

Beehives

V pevnosti je celkem 8 beehives. Jedná se o včelí úly, které vysejí na větvích a na mostech. Hitněte je a oni spadnou a vy je budete moci sebrat a odnést na místo. Na fight by mělo stačit 5 beehives. Nestackují intenzitu, takže nemá smysl házet jich více najednou.

Bandit Trio 03

Caged Wargs

V aréně je celkem 8 klecí s wargy. 6 jich je poblíž místa spawnu Zane a měli by být více než dostačující k jeho zabití. 2 klece na North rampage doporučuji otevřít jako pomoc na Narellu.

Bandit Trio 04

Oil Kegs

V pevnosti se nachází 5 Oil kegu a doporučuji připravit je všechny. Až se Narella objeví naházejte na ní kegy postupně (doporučuji házet je z North Rampage – tam kde jsou klece s wargy – je zde menší šance, že po vás bude střílet).

Bandit Trio 05

Bandit Saboteurs

Sabotéři se spawnují v předem daných časech (viz tabulka). Po spawnutí zamíří ke cage a pokusí se zde položit bombu. Vy tomu musíte zabránit, protože výbuch jediné bomby ubere kleci 50% HP a značně tím ztíží průběh celého boje.

K zastavení sabotéra stačí jediný člověk, který mu ve chvíli, kdy chce položit bombu, dá CC. Aby hráč mohl sabotéra vidět, musí mít vytrénováno Nuhoch Stealth Detection Mastery.

Bandit Trio 06

Bombardiers/Mortars

Bombardiers se spwanují v předem daný čas mimo pevnost. Pokusí se postavit mortal a pokud se jim to povede, začnou ostřelovat vnitřek pevnosti. Tomu je potřeba zabránit.

Jeden hráč s dostatkem CC musí skočit na Launch pad a vystřelit se ven z pevnosti. Ve chvíli kdy bude Bombardier stavět mortal tak mu stačí dát CC a breaknout mu bar. Tím zařídíte, že přestane stavět a vy se můžete vrátit do boje.

První tři vlny se spawnují mimo pevnost. 4tá vlna se ovšem objeví uvnitř pevnosti a to sice na začátku mostu a druhý hned naproti na dřevěné platformě.

Bandit Trio 07

Banditi

Banditi se začnou spawnovat na 7:08 a ze začátku nepředstavují velký problém. Měli byste se snažit mezi spawny bossů co nejvíce mobů zabít. U Narelly může jejich počet znamenat slušný problém. Reaper s epidemicem a tempesti by se s nimi měli lehce vypořádat. Během boje s bossem si dávejte pozor, ať nedovolíte většímu množství banditů útočit na cage.

Mechaniky bossů:

Berg

Berg je velký boss ozbrojený kladivem. Objevuje se v 6:50 a má 6,9 mil HP. Jeho nejsilnějším útokem je AoE úder před sebe. Je velmi lehké se této ráně vyhnout nebo ho breaknout. Držte ho u East gate kde se spawne a nedovolte mu se přiblížit ke cage. Berg je zranitelný beehive takže je na něj sem tam hoďte. Neměl by představovat zásadní problém.

Bandit Trio 08

Zane

Zane je velmi podobný Kernan ze Sabethy a má 5,9 mil HP. Spawnuje se na 4:50 u South gate. Používá stejný útok jako Kernan – 3 po sobě jdoucí, zvětšující se AoE střely. Jeho dalším spellem je teleportace mezi hráči. Abyste předešli tomu, že se portne do blízkosti cage a začne střílet směrem k ní, musíte stát všichni přímo na něm a dodgovat jeho střely. Zane je zranitelný wargy, takže vypusťte všechny v blízkosti South gate pro větší dmg.

Bandit Trio 09

Narella

Narella je poslední boss a má 4,9 mil HP. Spawne se v 2:47 u West gate. Útok Narelly je velmi podobný útoku Sabethy – střílí lávové střely, které po dopadu nechají na zemi ohnivé AoE, které dává velmi masivní dmg. Dalším jejím útokem je spawnování ohnivých tornád, které dokáží hráče vtáhnout a odnést ho dál. To může být smrtící, pokud vás tornádo odhodí do lávových AoE.

Narella je zranitelná Oil kegy, které po dopadu nechají na zemi olejovou skvrnu. T je potřeba zapálit jakýmkoliv ohnivým útokem. Hořící skvrna dá Narelle velmi velký dmg. Tak jako u beehive se zde nestackuje intenzita, takže neházejte všechny kegy najednou. Vaší hlavní snahou by mělo být uhnout střelám a tornádům a přežít dost dlouho na to, aby jí zabil olej. V této fázi přichází také podstatně více banditů.

Dobrým způsobem jak naházet kegy je nechat tempesta házet je z North Rampart. Pozor na tornáda mohou se objevit i nahoře a obzvlášť pozor na snipery, protože v tuto chvíli se začnou respawnovat.

Bandit Trio 10
Zavřít

Matthias Gabrel Zobrazit/Skrýt

Matthias Gabrel

Počet HP: 25,9 milionu

Čas do enrage: 10 minut

Požadované mastery: Forsaken Thicket Waters (3 mastery v Forsaken Thicket)

Video průvodce

Matthias Gabrel 15 - video

Sestava týmu:

a) 2 lidi s reflecty – mesmeri nebo mesmer a guard (pouze reflecty žádné destrukce projektilu atd)

b) 2 healeri se zde velmi hodí – můžete použít 2 druidy nebo druida a tempesta

c) Reaper – velmi užiteční s plague signet, obzvlášť v Rain fázi, protože dokáží snadno přenést všechen poison na bosse

d) Druid by měl využívat search and rescue a reaper Tranfusion trait pro případ že by někdo zemřel při odnášení rudého poisonu.

Mathias Začíná Téma Mechaniky prostředí Pasivní mechaniky Mechaniky bosse Corrupce Obětování
Fáze 1 100% HP Led Ledové spiky Chill Hadoken Ano Ano
Fáze 2 80% HP Oheň Ohnivá tornáda Hýbat se jinak dmg, 3 stacky burningu Well of the profane Ano Ano
Fáze 3 60% HP Déšť Bouřkové mraky Nehýbat se jinak knock, stackuje se poison Bomby Ano Ano
Fáze 4 40% HP Všechny 3 – každých 30s změna Duchové + všechny 3 předchozí Všechny 3 předchozí Bomby + Hadoken Ano Ne

Mechaniky v human formě:

Shards of Rage

Mathias vyskočí do vzduchu a při dopadu vystřelí kruh shardu. Každý dává dmg za 3.5k. NEREFLECTOVAT tuhle střelu. Pokud to uděláte, Mathias dostane velmi silny buff do dmg a wipne cely raid. Tento útok se dá relativně lehce dodgnout.

Matthias Gabrel 01

Blood Shards/Bubble shield

Ve chvíli kdy Mathias zapne svůj svůj shield a začne střílet, tak je potřeba dát na něj reflect. Mathias dostane 18 stacku buffu, který ho činí nezranitelným. Každá reflectnutá střela mu odstraní 1 stack. Pokud použijete projektil destruction nebo jakýkoliv jiný způsob ničení projektilů tak Mathias bude mít pořád buff nezranitelnosti a nebude možné ho dmgovat.

Matthias Gabrel 02

Corruption

Náhodný hráč dostane zelenou lebku a oranžové AoE okolo sebe. Musí doběhnout do fontánky, aby se tohoto debuffu zbavil. Každý kdo stojí u hráče který má corruption dostává dmg 4k/s takžes tímto debuffem nikdy nestůjte u svých spoluhráčů.

Matthias Gabrel 03

V arénce jsou 4 fontány. Každá má cooldown než ji budete moci použít znovu. Je potřeba je pravidelně střídat. Pokud nemáte potřebné mastery a odnesete corruption tak dostanete stun na 3s a budete dostávat dmg. Je vysoká šance, že během toho zemřete. Corrupce začíná v 9:55 a oběvuje se znovu každých 30s (9:25, 8:55, 8:25….). Doporučuji označit si fontánky značkami.

Matthias Gabrel 04

Sacrifice

Začíná na 9:45 a opakuje se každých 45s. Mathias vybere náhodného hráče a odportuje ho doprostřed arény. Hráč se stává nepřátelským a má CC bar jako normální boss. Je nutné ho do 10s zastunovat jinak bude hráč „obětován“ a následuje jeho okamžitá smrt (ne downed ale insta kill).

Matthias Gabrel 05

Ice phase:

Ledová fáze od 100%-80% HP.

Pasivní debuffy

- Každých 10s dostanou hráči chill. To múže značně ztížit cestu k fontánkám pro lidi s poisonem.

- Hráči dostávají každé 2s dmg okolo 2k. To může způsobit problémy lidem v downed protože dmg který takto dostanou je větší, než kolik se zvládnou healovat.

Ice Patches

V ledové fázi se po zemi budou objevovat ledové AoE. Tato Aoe mají za následek to, že pokud přes ně hráč přejde, dostane knock a chill. Dají se relativně lehce zničit, protože je ničí jakýkoliv burning např. Fell my burn od tempestu je na jejich ničení ideální.

Matthias Gabrel 06

Hadoken

Hadoken následuje vždy téměř ihned po shození mathiasova štítu. Tento útok poznáte tak že mathias začne před sebou točit svojí staffkou do kruhu. Tento útok znamená downed pro každého kdo se mu neuhne. Ideální strategie je stá za ním nebo ve stranách. Je možné tento útok přežít pokud máte block/invulnurable.

Fire phase:

Ohnivá fáze trvá od 80% do 60%.

Pasivní debuffy

- hráči dostávají každých 10s 3 stacky burningu

- Hráči musí zůstávat v pohybu, jinak dostávají veliký dmg

Ohnivá tornáda

V této fázi se v aréně spawnou 2 ohnivá tornáda která budou jezdit náhodně po místnosti. Pokud vás chytí tak vás nasají a kus s vámi odjedou, než vás zase vyhodí. Během doby v tornádu nemůžete nic dělat a dostanete veliký dmg. Pokud máte plné HP tak vás pravděpodobně nezabijí ale v kombinaci s poisonem by mohly. Dávejte si proto pozor ať se nedostanete do jejich dosahu, který je o něco větší než ukazují oranžová kola pod tornády.

Matthias Gabrel 07

Well of the profane

Každých 10s dostane náhodný hráč debuff s ikonou lebky a objeví se jim tlačítko se special action (podobně jako u bomby na sabethe nebo jako poison u slothasora). S tímto poisonem je nutné odběhnout stranou ke stěně a položit ho pomocí special action tlačítka. Snažte se ho dropnout tak aby Aoe které se po jeho položení objeví, nemohlo zasáhnout lidi nesoucí poison do fontánek. Pokud padnete do downed modu tak se poison položí okamžitě a může to být konec celého raidu.

Matthias Gabrel 08Matthias Gabrel 09

Rain phase:

Tato fáze trvá od 60%-40% HP.

Pasivní debuffy

- V této fázi se hráči nesmějí moc pohybovat. Pokud se hýbete, dostáváte stacky debuffu a pokud jich máte 10 stacků, dostanete knock.

- Každých 10s dostanete 5 stacků poisonu. Protože poison snižuje efektivitu healu o 33% je tato fáze pravděpodobně ta nejhorší.

Storm cloud

V této fázi se objevuje storm cloud a krouží kolem středu místnosti. Pokud vás dostihne, dostanete velký dmg, a zvýší to rychlost, s jakou dostáváte debuff což způsobí, že dostanete knock rychleji.

Matthias Gabrel 10

Timed bomb

5 náhodných hráčů dostane bombu a nesmí stát u sebe. Bomby jsou velmi podobné bombám na sabethe. Bomba nevybuchne, dokud vnitřní kruh v AoE nedosáhne vnějšího. Hlídejte si, ať vás nezasáhne cloud když máte bombu. Matthias Gabrel 11

Abomination forma:

Mathias se přemění do abominace na 40% Hp a zůstane tak až do konce boje. Už nebude mít staffku a nebude sacrifisovat další hráče.

Shard of rage

Místo skoku a vystřelení kruhu shardů bude mathias v této formě zasahovat deštěm shardů celou mapu. Animace je lehce odlišná vyskočí do vzduchu a rozmetá shardy kolem sebe je potřeba je dodgnout.

Matthias Gabrel 12

Bubble shield

Stále stejné jako v předchozích částech. Změna je v animaci protože je mathias v této fázi podstatně větší tak bude stát nad sheildem s nohou zvednutou nad ní.

Matthias Gabrel 13

Corruption

Stále stejná jako v části kde byl human

Ghostly spirit

Spiriti jsou specialni pro tuto fazi. Spawnuji se každých 45s a trvá jim 15s proběhnout arénu. Pokaždé proběhnout přes prostředek arény a kdokoliv vběhne do jejich Aoe pujde do downed modu. Nezáleží na tom, jestli máte full Hp nebo ne.

Matthias Gabrel 14

Timed bomb

Timed bomb mechanika už není speciální jen pro rain fázi ale bude probýhat neustále a bombu nedostane 5 lidí ale všech 10.

Hadoken

Hadoken má nyní změněnou animaci a je mnohem rychlejší. Animace vypadá tak že mathias udělá krok zpět, nahne se na stranu a vystřelí orb přímo před sebe.

Ice/Fire/Rain phase:

Fáze zůstávají velmi podobné. Střídají se každých 30s a jsou těžší než původní. Střídají se v pořadí Ice -> Fire -> Rain -> Ice…..

- Ve fire fázi jsou 4 tornáda místo 2

- V rain fázi jsou 2 cloudy místo 1

Zavřít

Stronghold of the Faithful - třetí křídlo

Keep Construct Zobrazit/Skrýt

Keep Construct

Video průvodce

Keep Construct 01 - video

Zavřít

Bastion of the Penitent

Cairn the Indomitable Zobrazit/Skrýt

Cairn the Indomitable

Video průvodce

Cairn the Indomitable 01 - video

Zavřít

Mursaat Overseer Zobrazit/Skrýt

Mursaat Overseer

Video průvodce

Mursaat Overseer 01 - video

Zavřít

Samarog Zobrazit/Skrýt

Samarog

Video průvodce

Samarog 01 - video

Zavřít

Další raid bossové na dulfy.net:

Zpět