Dessa dostala přístup k novému fraktálu: Rozbitá observatoř.
Na první pohled se parta průzkumníků asi vrátila do Mistlock Observatoře. Ale toto místo bylo roztržené díky energii z obrovského riftu, který ničil Fractály z Mists. Dessa a Yokko přivítaly partu zpátky, tvrdí že zde jsou zaseknutí už nějakou dobu. Shromážděná parta přemohla Skorvalda "the Shattered", ale portál byl stále otevřený něčím z druhé strany.
Průzkumníci a Yokko se vydaly do portálu, aby našly zdroj rušení. Ocitly se v bizarní krajině jak z jiného světa, létajících ostrovů a asurské architektury inspirovanou kosmickou energii. Skupina se vydala vpřed, porazila nepřátelské asurské golemy, než narazily na podivnou bytost zvanou Viirastra. Po vyhraní v její vlastní "hře", vám předá orb energie, který pohání nedaleký portál.
Na druhé straně portálu parta našla znovu Arkka, který si hrál s přestavbou Náhodného Diaphanous Difraktinátoru, který generoval Fractální-rušící rift. Skupina konfrontovala Arkka a boj mohl začít. Navzdory Arkkovy vyspělé technologie a jeho využití různých zbraní a nepřátel z jiných Fractálu byl nakonec Arkk poražen.
Arkk tvrdil, že už je příliš pozdě na zastavení poslední sekvence. Když dorazila Dessa, aby si popovídala s Arkkem, tak nám prozradil, že je její syn. Doufal, že zničením Fractálu ji osvobodí z této časové smyčky. Bohužel jeho přístroj nebyl schopný dostat Dessu ani Arkka zpět do Tyrie, pouze ukázat, že oba jsou uvězněni ve Fractálech jako "úlomky" sami sebe. Arkk a Dessa přijali svůj osud jako součást této časové smyčky. Jakmile přijali svůj osud, Arkkův přístroj nemohl dokončit poslední sekvenci. Jejich příběh navždy v časové smyčce, nikdy nezačne a vždy skončí. Fractály jsou zachráněny.
Když se komandér chce dozvědět více o Balthazarovi, vydává se do Divinity’s Reach, aby si promluvil s Priest of Balthazar. Když dorazí, potká Countess Anise, která s ním již mluví. Anise si odvede komandéra na slovíčko, protože zjistila, že Balthazar má jeden z aspektů Lazaruse. Pošle komandéra, aby se potkal s jedním důstojníkem, který také hledal Lazarusovy aspekty.
Když ji komandér najde, zjistí, že je chycena v pasti založené na bloodstonu. Komandér ji osvobodí a po pár soubojích s White Mantle, je aspekt navrácen, zatímco Eye of Janthir vše sleduje. Exampler požádá komandéra, aby jí předal aspekt, ale komandér nesouhlasil, dokud mu neřekne co s ním má v plánu dělat. Odpoví, že to říct nemůže, protože složila přísahu a její porušení by ji zabilo.
Zpět v Divinity’s Reach, v tajné základně Shining Blade pod jedním z mauzoleí, kde Anise souhlasí, že komandér může složit přísahu, aby jí Exampler Kerida mohla prozradit, co má s aspekty v plánu. Jeden z Examplerů zaprotestuje, ale je utišen Anise, která řekne, že komandéra dlouho sledovala.
Po vydržení ohně, vody a kamene, následovala projekce zničení Henge of Denravi. Na konec musí komandér bojovat s Manifestation of Self-Doubt (zhmotnění „pochybnosti“), sužovanou vinou původními členy Destiny’s Edge. Když je Self-Doubt poražen, komandér složí přísahu a stává se čestným členem Shining Blade(může si dělat, co chce, pokud to nebude proti zájmům Kryty). Konečně Kerida řekne, že chce zničit Lazaruse jednou pro vždy a to tak, že ho oživí pomocí jeho aspektů a potom ho zabije vlastní rukou. Vzhledem k tomu, že Balthazar má jeden z aspektů a Eye of Janthir bylo viděno při hledání aspektů, velitel a Shining Blade se dohodli na sjednocení cíle. Zjistit jesli Eye našlo aspekt a mezitím možná i Balthazara.
Byla připravena loď, aby vzala komandéra do Orru, přesněji do Siren’s Landing. V této oblastí se nachází několik svatyní zasvěcených jednotlivým lidským bohům. Z nějakého důvodu Melandrův je stále aktivní, ale ostatní ne. Komandér prozkoumává oblast a aktivuje zbytek svatyní, aby byla aktivována i Abaddonova svatyně, která je svázaná s ostatními. Kerida varuje komandéra, aby nechodil dovnitř samotný a potom, aby se ničeho nedotýkal. Obě tyto varování byly ignorovány. Kerida vede průzkum oblasti, zastavujíc u různých překážek.
S komandérovou pomocí chytí Eye of Janthir na místo, kde Balthazar skryl Lazarusovy aspekty. Když jsou všechny aspekty nachystány, Kerida do jednoho z nich zabodne Shining Blade(artefakt). Lazarus se naštval a odhalil, že Kerida je ve skutečnosti Livia, obecně známá členka Shining Blade.
V poslední chvíli vytrhne Lazarus ze své hrudi Shining Blade a začne škrtit Livii. Komandér statečně vytáhne Shining Blade ze země a probodne Lazaruse, což ho zabije. Livia řekne komandérovi, že je ta z Legendy, ale žádné další detaili neprozradí a doporučí, aby se komandér zeptal Eye of Janthir, kde se nachází Balthazar. To funguje a komandér vidí Balthazara v Crystal Desert kde pronásleduje staršího draka Kralkatorrika.
Taimi konečně dokončila svůj stroj na zabití Primorduse a Jormaga, a zavolala komandéra do laboratoře v Rata Novus na finální test. Když Kasmeer přišla, jednala naštvaně. Komandér si odvodil, že to bylo proto, že měla strach o Marjory, která byla s Lazarusem. Hned potom si postěžovala, že ještě nebyla pozvána do Dragon’s Watch, když pomáhala Krytě, ničením White Mantle. Po chvilce souhlasí, že se přidá ke guildě.
Když vkročí do laboratoře, potkají pár dračích minionů na útěku. Porazí je a vrátí je zpět do cel, jako testovací subjekty pro Taiminin stroj. I přes to, že stroj už byl připraven, Councillora Phlunta a jeho dělníky bylo potřeba vyklidit z laboratoře, jenom pro případ, že by se něco pokazilo. Komandér je přiměje odejít, ale objeví se Marjory s tím, že utekla od Lazaruse. Zjistila, že Lazarus vytváří obrovskou armádu z dobrovolníků ze základny na Fire Islands, aby je použil, pro zatím neznámý účel. Také si všimla, že s sebou stále nosí zrcátko, o kterém Kasmeer věří, že soustředí jeho mesmerskou iluzi, která skrývá jeho pravou identitu. Nachystali past, aby odhalili jeho pravou identitu, nastavili 3 zrcadlové disky, které pomůžou Kasmeer soustředit její mesmerskou energii. Náhle se ale vrátí Pluth a jeho výzkumníci, protože Asura gate pro přístup do laboratoře je nefunkční, Lazarus uvěznil všechny uvnitř Rata Novus. Taimi nakonec otevře dveře tajné laboratoře, díky čemuž můžou všichni odejít její Asura gate.
V okamžiku, kdy Pluth a jeho skupina opustí laboratoř, vstoupí Lazarus, doprovázen svými bojovníky. Lazarus slyšel o draky zabíjejícím zařízení a obviňuje komandéra z utajování jeho existence. Když se Lazarus přiblíží ke stroji, Kasmeer spustí past, směřujíc energii skrze zrcadla, aby rozbila jeho iluzi. I přes to, že Lazarus rozbije zrcadla, komandérovi a Dragon’s watch se podaří je nahradit a porazit jeho bojovníky. Lazarusova iluze se vytratila a odhalila, kdo Lazarus doopravdy je, Balthazar, lidský bůh války a ohně. Kasmeer byla paralyzována tímto odhalení, dokonce i potom, co zaútočil na Marjory s výbuchem ohně. V tom okamžiku se do laboratoře nahrnou Balthazarovi bojovníci, naštěstí se vrátí Pluth a jeho pomocníci (aby ochránili Pluthův výzkum), ale ve vzniklém chaosu Balthazar uniká i s Taimiiným zařízením. Kasmeer potvrdí, že Balthazar upustil od všech lží, ale byla v hlubokém šoku z jeho objevení se, a proto mizí portálem. Marjory byla stabilizována asurským lékařem, i přesto, že byla těžce zraněna, událost, která ji rozhodila nejvíce, bylo to, že ji Kasmeer nechala napospas Balthazarovi.
Naštěstí Taimi umístila sledovací zařízení na svůj stroj, jenom pro případ, kdyby se Pluth pokusil sebrat jí i tento výtvor. Signál ze sledovacího zařízení vedl do Draconic Mons, což je největší hora v Ring of Fire. Komandér se nalodil na palubu ponorky kotvící v docích u Rata Sum, která ji odvezla spolu s vojáky Vigilu do středu duté sopky. Taimiin přítel a sledovací zařízení na něj čekali v táboře, ale byli uneseni liánami. Komandér uslyší podivný zvuk, vedoucího hlouběji, aby se potkal s původcem toho hlasu, druid spiritem Nettleblaze. Ten uvolní Taimiina přítele a rozbité sledovací zařízení a přikáže jim, aby odešli. V okamžiku, kdy mu komandér vysvětlí, že přišli chytit Balthazara, Nettleblaze se rozhodne jim pomoci.
Balthazar už vstoupil do Titan’s Throat a jádro vulkánu by zničilo každého, kdo by vstoupil. Nettleblaze řekl komandérovi, aby vyhledal pomoc u dalších druid spirits. Tito čtyři byli drženi v zajetí v různých trezorech napříč horou, vybudovaných Zinnem po pádu Rata Novus. Pro získání klíče musí komandér získat klíč od Zinnových zbývajících golemů včetně starověkého M.O.X.e, který si přál následovat vojáky Vigilu zpět do civilizace. Uvolněním každého z duchů získá komandérovi požehnání. V průběhu hledání se ozve Taimi, která spustila několik simulací, které odhalili, že pokud bude zničen ještě jeden drak, dojde k destabilizaci energie v Tyrii tak velké, že Tyrie samotná by to nemusela přežít. Taimi se nelíbí, že by měl být její výtvor zničen, protože Ommad’s machine na které byl založen, nebylo replikováno a tím pádem bylo unikátní a zároveň jejich jedinou zbraní proti Elder dragons.
Po vstupu do Titan’s Throat, komandér najde podivnou bariéru na podlaze. Taimi přijde schovaná v Scruffy 2.0, ochráněná proti teplu, ale bezbranná. I přesto nabídne komandérovi scanner, který může najít trhliny v různých věcech. Po proskenování zábrany komandér zjistí, že bariéra byla vytvořená nedávno a Taimi upraví scanner, aby ukázal energii, která umožní proražení bariéry. Komandér postupuje přes další dvě bariéry směrem dolů. U poslední bariéry na něj střílí vylepšení destoyeři ohnivé koule. Před prolomením bariéry jsou všichni destroyeři zničeni, což značí, že Taimiino zařízení bylo aktivováno. Přímo v jádru komandér najde moře lávy na kterým levituje Balthazar nad plošinou s Taiminým zařízením, střílícím modrý proud Jormagovy energie na Primorduse a zároveň čerpajícím Primordusovu energii, která může být použita proti Jormagovi. Komandér se snaží nalákat Balthazara do souboje, ten ale jen přivolá Temara a Tegona, ohnivá psiska. Balthazarova zvětšující se síla nabíjí oba dva energií a energie z Taimiina zařízení musí být extrahována, aby bylo možné je oba zničit.
Poté Taimi připraví svůj vynález na přetížení a výbuch, ale Bathazar vypálil poslední útok, kterým paralyzoval Dragon’s Watch. Když se zařízení přetíží, Balthazar absorbuje více energie a zmizí. Mezitím se Primordus ponoří zpět do lávy. Taimi a komandér jsou vrženi na nedaleký kámen, kde Taimi potvrdí, že Primordus i Jormag jsou opět neaktivní. S oběma draky v nečinném stavu může Tyrie v klidu odpočívat. I přes to zůstává Balthazarův osud neznámý, stejně jako jeho plány s absorbovanou dračí energií.
Moto, asurský genius, se objevil v Rata Sum, aby předvedl svůj nejnovější vynález: Super Adventure Box. Představuje ho jako zábavní vynález a ačkoli mu bylo nabídnuto několik nabídek od potencionálních investorů, všechny odmítl. Naštěstí, hrdinové jsou vítáni, aby tuto "hru" otestovali a zjistili, kdo se dokáže dostat přes všechny úrovně.
World 1 Zone 1
Vstup do první zóny.
Kettova laboratoř
Snaff byl asurský genius. Po jeho smrti se předává ocenění jeho jménem.
Komandér se doslechne o památníku Trahearnemu postaveném v Grovu. Po rozhovoru Waredenem Leidenem, který se staral o památník, dostanou dopis od Ridhaise, zvoucí je na setkání v komandérově domě. Sebou si komandér má vzít Broken Caladbolg, získaný na konci děje Heart of Thorns, Ridhais vysvětlí, že by chtěla znovu obnovit Caladbolg do jeho původní síly. Dává komandérovi kousek Caladbolgu, který byl spojen s ostatními kousky, což umožňovalo je najít. Dále také říká, že je potřeba najít zdroje přírodní energie napříč Tyrií, které pomohou obnovu živoucích aspektů Caladbolgu.
Po návratu k Ridhais s úlomky a zdroji přírodní energie, Ridhais použije Vision Crystal pro komunikaci s ním. Následně se komandér setká s Ridhais na několika místech napříč Tyrií, tak jak si je pamatoval Caladbolg, kde se utkají s předchozími držiteli meče: Riannocem, Trahearnem a komandérem samotným, dokazujíc tím svou oprávněnost k nošení meče. Potom co je dokonán rituál u The Artesian Waters, Caladbolg byl plně obnoven a Regrown Caladbolg nabídl komandérovi několik forem, do kterých se mohl změnit.
Den na to je komandér kontaktován Pale Tree, který požaduje setkání. I přes to, že je stále oslabená po Mordremothově útoku, obnova Caladbolgu pomohla v obnovení její síly díky jejich spojení. Pale Tree poděkuji komandérovi za obnovu meče a dá mu požehnání, k jeho nošení, a také titul „Knight of the Thorn“.
V Bloodstone Fenu, Scholar Glenna objevila záhadný portál. Když se do něj vydala, skupina dobrodruhů ocitla se v nové oblasti daleko na sever od centrální části Tyrie, vedle starověce vypadající pevnosti. Vstup byl střežen masivním jade constructorem, Cairn the Indomitable, který byl patrně schopen otevírat trhliny v prostoru a realitě. Když bojovali, záhadná bytost sledovala bitvu, Scholar Glenna se domnívala, že to bylo Eye of Janthir, které bylo naposledy viděno před stovkami let, když posuzovalo Kryťany, hledaje „vyvolené“ pro mursaaty, aby byli obětováni při jejich bloodstonových rituálech.
Po vstupu do pevnosti skupina nalézá vězeňské cely a na kopí nabodnutá těla vězňů, z čehož usuzují, že budova sloužila před dávnou dobou jako vězení. Najdou nádvoří naplněné sadistickými pastmi a zničí „Mursaatského dozorce, který ovládá zařízení. Při pokračování cesty najdou zdroj nabodnutých těl, Samaroga, obrovské stvoření nesoucí obří kopí. Samarog také udělal z jotuna Guldhema a člověka Rigoma své otroky, z jejich dialogu zjistí, že Samarog býval vězeň, ale z neznámých důvodů se obrátil proti ostatním. Během toho co si skupina probojovává cestu skrz vězení a jeho nebezpečí, je Eye of Janthir stále pozoruje.
Když se skupina dostane do středu bašty, najde tam kuriózní úkaz, starého muže připoutaného k obrovským závažím svítícími řetězy. Když se skupina pokusí ho osvobodit, Eye of Janthir zareaguje a přemístí cestovatele do temnoty, předvídajíc zrcadlové obrazy světa kolem nich. Když jsou řetězy rozlomeny, z temného okolí se vynoří obrovský protivník, Deimos nenechá svého vězně odejít bez boje. Ukáže se, že muž, kterého osvobodili, nebyl v žádném případě obyčejný, byl to Saul D'Alessio, zakladatel a mučedník White Mantle. I přes Deimosovu obrovskou sílu se skupině podaří ho zabít a Eye of Janthir se vypaří. Saul leží na zemi svobodný od svého břemene, ukazuje se, že Saul nezemřel při ochraně Kryty před Charry, ale byl uvězněn Mursaaty a Eye of Janthir, při životě ho udržovala magie po století, v touze udělat z něj loutku pro své vlastní potřeby. Saulovi bylo umožněno zemřít v klidu a pokoji a Scholar Glenna se dohodne s Priory, že jeho tělo vrátí zpět do Kryty a dopřejí mu tichý pohřeb.
Královna Jennah zavolá komandéra do Divinity’s Reach, na setkání s různými ministry Kryty. Po novinách o Caudecusově vůdcovství White Mantle a o tom, že Lady Valette Wi ho podporuje, se královna potřebuje ujistit, kdo všechno je ještě věrný koruně. Ve snaze pomoci královně komandér rozmlouvá s ministry a šlechtici a sbírá odposlouchávací zařízení, které byly pravděpodobně nastraženy White Mantle. S těmito důkazy Jennah svolá všechny ministry do zasedací místnosti (Council Room), kde jim oznámí, že dočasně pozastavuje pravomoce zasedání, dokud se neujistí o loajalitě jeho členů. V okamžiku, kdy ministrové začnou protestovat, jsou na město katapultovány úlomky bloodstonu ze směru Lake Doric. Královna Jennah dokáže, že je stále mocným mesmerem, tím že vytvoří masivní ochranný štít okolo centra města, který odrazí všechny projektily, které do něj narazí, a také tím, že bojuje spolu s komandérem proti White Mantle a zrádcům z řad ministrů. Těsně před trůním sálem se objeví ministryně Estelle s vojáky White Mantle, tvrdíc, že byla vybrána samotným Caudecusem, aby zabila královnu. I přes to že je chycená, královna Jennah bez problému zabije všechny nepřátele, vyjma Estelle. Když vycítí, že královna je v nebezpečí se Logan Thackeray dobelhá na pomoc i přes to, že se stále zotavuje z pobytu v Blighting Podu. Estelle byla zabita a Logan koordinuje Seraphy na obranu lidí žijících v oblasti Lake Doric.
Obléhání už zjizvilo okolí jezera Lake Doric. Voda byla vypuštěna kvůli trhlinám ve hrázi. Kvůli tomu, že Logan věděl, že White Mantle mohli nasadit špiony do řad Seraphů, svěřuje komandérovi úkol, prozkoumat situaci a zastavit nepřítele. White Mantle zaútočili v obrovských počtech a dokonce se spojili s Harathi centaurs, vylepšujíc je pomocí bloodstonu. Bez ohledu na to byl komandér schopen udělat jim čáru přes rozpočet, pomoct lidem ve vesnicích okolo Lake Doric a infiltrovat se do okupované pevnosti Fort Evennia s pomocí mesmerských schopností Exempler Ylan.
Mezitím útok na starší draky pokračoval. Rox apelovala na Brahama, aby byl trpělivý, a on souhlasí s tím, že zatím budou Nornové pouze sledovat Jormaga, před tím, než naplno zaútočí, mimo jiné pojmenoval svoji skupinu „Destiny’s Edge,“ což komandér považoval za absurdní. Naštěstí se Taimin výzkum magie starších draků začíná vyplácet. S pomocí dalších asuranských expertů a daty z Ommadových předešlých experimentů, začíná pracovat na něčem, co postaví Primorduse a Jormaga proti sobě.
Když invaze White Mantle zastavila v postupu, komandér se vrací ke královně Jennah a vymýšlí jak odstranit „hlavu hada“ – samotného Caudecuse, který se zabarikádoval v Beetlestone Manor. Naplánovali operaci tak, že když Logan a Seraphové budou útočit na panství zepředu a komandér se vplíží do panství zadním vchodem veden Demmi Beetlestonovou, Caudecusovou dcerou, která utekla od Caudecuse a přidala se k Order of Whispers. Spolu se dostanou do panství, kde potkají Countess Anise a Canacha. Společně se střetnou s Caudecusem, nyní nabytým sílou bloodstonu. Caudecus smrtelně střelí Demmi a uteče do tajných komnat. Nehledě na to, že se z Caudecuse stalo bloodstonem poblázněné monstrum se jim podaří ho zabít.
Anise splní svůj slib a propustí Canacha ze svých služeb, jeho náhrada bude Valette Wi, zdrcená smrtí své nejlepší kamarádky Demmi a protože chce odčinit svou službu White Mantle. Mezitím komandér prohledává panství. Najde dopisy popisující Caudecusovy plány proti Krytě a další, které popisují rozdělení White Manle mezi Caudecusem a Hight Inquisitor Xera. V Caudecusových privátních komnatách udělá komandér šokující objev, že Caudecusovy se podařilo překazit Xerin rituál na oživení Lazaruse, což znamená, že jeho návrat je nemožný. I přes to po Tyrii chodí „Lazarus“, který absorboval sílu bloodstonu v Magumě. Marjory, která dohlížela na Lazaruse byla tedy v nebezpečí.
Caudecus zůstává na svobodě a začíná rozesílat propagandu do měst v Krytě. Oznamuje svoje vůdcovství v sektě White Mantle, doufajíc, že obrátí lid proti královně Jennah. White Mantle se ale rozdělí na dvě části, jedna poslouchá Caudecuse a druhá Lazaruse. Caudecus posílá dopis svým spojencům z řad banditů, ve kterém označuje Lazaruse jako falešného boha.
Svátky nejenom radosti, ale i obav a strachu boje mezi Dwaynou a Grenthem. Mezitím co si vychutnával komandér hry v Divinity's Reach přisla zpráva z místního sirotčince, že Grawnk ukradl a schoval sirotkům ozdoby a nechce odejít. Po vyjednání teplým jídlem a nalezení ozdob mohou konečně začít ty pravé Wintersday svátky.
Dessa získala přístup k dalšímu fraktálu – Nightmare fractal (fraktál nočních můr)
Na začátku fraktálu skupina potká toxické Sylvari a Kraity. Dessa nezná Sylvari jako rasu a označuje je jako „stromové lidi“, což podporuje teorii, že byla v Mistlock Observatory ještě před tím, než se Sylvari poprvé objevili v Tyrii (asi před 25 lety). Což nahrává do karet teorii o tom, že se Dessa a její skupina zasekli ve smyčce, kde Mistlock Observatory je pouze další fraktál.
Skupina najde asuru jménem Arkk. Ten jim odhalí, že to on byl tajemný hlas ve fraktálu Chaos Isles. Tvrdí, že si spletl hráče s Inquestem, kteří po něm chtějí splatit dluh. Navrhuje uzavření „oboustranně výhodné spojenectví.“ Hráči mají najít jádro pozoruhodné síly pro znovupostavení Diaphanous Diffraction Randomizer. (DDR, které hráči poškodili při dokončování fraktálu Chaos Isles.) Skupina bojuje a porazí Mutltiform Ambulator Mobile Artillery, Siaxe a Ensolyss. Aark řekne, že dluhy mezi ním a hráči jsou vyrovnány a odběhne pryč s orb of Ensolyss, varujíc hráče, aby ho nepronásledovali.
Arkk je první NPC, které ukazuje znalost fraktálů, i když v jednom je a ne jenom to, je taky jediný, kdo je schopen jednat mimo časovou linii observatoře.
Po obdržení vize od Auren, se komandér vydává do Tariru, aby zkontroloval mladého draka. Exalted Luminate se právě chystal poslat vzkaz, že testy, které mají Aurene navézt správným směrem jsou připraveny. Byly vytvořeny k tomu, aby ji naučili být laskavá a štědrá a připravit ji na boj. Jakmile je výuka u konce, ozve se Taimi. Když uslyší, že mají draka bojujícího na jejich straně, dostane Taimi nápad, a to poštvat Jormaga a Primorduse proti sobě. Komandér se rozhodne vydat se do Shiverpeaks, aby našel Brahama a aby našel Icebroody se Zaithanovou, nebo dokonce Mordremothovou magií.
V Hoelbraku zjistí, že Braham odešel na dálný sever Shiverpeaksu. Z této oblasti také přicházejí zprávy o podivných Icebroodech. Braham se vydal na sever, aby se pokusil najít magický svitek, stejný, jako ten, který pomohl odlomit Jormagův zub. V nejsevernější části Frostgorge Sound kodan s planoucím ohněm střeží cestu, která je blokována obrovským kusem ledu. Kodan nabízí pomoc v podobě pochodně Kodova plamene na rozpuštění kusu ledu blokujícího cestu a tím i umožnění vydat se dál na sever do Bitterfrost Frontier. Tato oblast je velmi pustá, až na tábor Son of Svanir a Sorrow’s Eclipse Sanctuary, kde se usídlila malá populace kodanů a quagganů. Vůdcové této komunity slyšely o podivných icebroodech v nejsevernější oblasti, do které se nedá vstoupit bez speciální ochrany. Svanirové mají do této oblasti přístup, a tak se komandér rozhodne infiltrovat se do jejich tábora. Jejich šaman mu ukáže recept na lektvar, který ochrání uživatele před zimou, na výrobu jsou potřeba winterberries a skořápky vajec gryfonů. Místní kmen grawlů má ohnivý kámen (firestone) potřebný na výrobu lektvaru, ale nevzdají se ho, dokud nepostaví oltář Chokochooce. Jakmile jsou všechny ingredience na lektvar nasbírány, musí být lektvar namíchán v nejteplejším pramenu.
Po vypití lektvaru se komandér vydává do Bitter Cold, do jeskyně za zmrzlým vodopádem. V jeskyni najdou velkého Icebrood Goliatha, který byl už nasáklý přírodní magií a magií smrti. Po jeho poražení, komandér sesbírá vzorky pro Taimi, a vrací se zpět do civilizace. Vůdci Sorrow’s Eclipse Sanctuary mají alarmující novinky, našli Brahamovu pozici. Svanirové ho pronásledovali, protože věřili, že to byl on, kdo ukradl recept na lektvar. Komandér se cítí provinile, a proto se vydává najít Brahama.
V jeskyni Wayward komandér najde Brahama s Rox a Garm. Komandér se jim omluví za pronásledování Svaniry a řekne mu, co se stalo za posledních pár dní. Brahama to moc nezajímalo a byl naštvaný, že komandér opustil Destiny’s Edge a založil novou guildu, podle něj je to neuctivé vůči Eir a Snaffovi. Skupina se vydává hlouběji do jeskyně, hledajíc magický svitek. Hluboko v jeskyni najdou ledové monstrum a jeho vojáky. Po rozbití pár ledových bloků najdou svitek, který hledali. Braham ho vezme a použije ho na vylepšení Eir luku, s ním pak zabije ledové monstrum. Braham chce luk otestovat na Jormagově zubu, aby ukázal Nornům, že je čas zabít Jormaga jednou pro vždy. Komandér tento nápad okamžitě zavrhne, protože by zemřelo příliš mnoho lidí a chce po Brahamovi, aby počkal, než Taimi vyzkouší svůj plán. Braham ale neposlouchá a vydává se do Hoelbraku.
V Hoelbraku pak vyzkouší svůj luk na Jormagův zub. Pokus je úspěšný, což podle Nornské legendy znamená, že je čas zaútočit na Jormaga.
Před 500 lety byl zavražděn Krytský král a tyran svým vlastním lidem, poté, co už lidé nedokázali déle trpět jeho krutovládu. Říká se, že tělo krále bylo rozsekáno na kousky a jeho duše byl poslána do Underworld, s podmínkou, že každý rok se může na jeden den vrátit do světa smrtelníků a to přesně na Halloween.
Nová místa a prodejci se objevili v okolí observatoře. Dessa a její tým, aby zachovali jejich časově-uzamčené vzezření, popírají jakoukoli změnu. Tvrdí, že je to stejné jako vždy.
Podivné magické trhliny se začaly objevovat po celé Tyrii, nejvíce však v okolí Gillscalova jezírka. V jeho okolí byl také viděn charr Auris Weirdbringer (pozn. Přinášeč podivného), který, jak se zdá, vyšetřuje tento problém. Ale něco na něm není úplně v pořádku. Nalezené podivné rozbité zařízení vezmou dobrodruzi k Aurisovi, který je informuje, že je to stabilizátor trhlin. Ten by mu mohl pomoci zbavit se trhlin. Po cestování trhlinami do několika lokací se zařízení rozbije znovu. Auris je naštěstí schopen jej opravit a vylepšit.
Mnoho dobrodruhů bylo zahlceno vizemi ley-line anomalií a vyhledali pomoc Ogdena Stonehealera. Ten je poslal k členu Durmand Priori – historikovi Trantonovi Hainsworthovi. Tranton dal dobrodruhům nekompletní kámen stínů, artefakt, který napodobuje schopnost Krvavého kamene usměrňovat magii a který mohl polapit tyto vize. Dobrodruzi museli naplnit kámen stínů fragmenty krvavého kamene, ale také je navštívil obchodník Maezz z Consortia. Pochybná organizace přišla s nabídkou: vezmou si kámen stínů výměnou za „bezpečné a přirozené“ vyléčení od vyzí.
Návštěva u Taimi potvrdí, že Primordus je opravdu aktivní a v pohybu. Naštěstí Taimi nalezla tréninkový simulátor, který se ji povedlo opravit (s trochou pomoci od Mota), boje proti destroyerům (ničitelům). Také obdržela dopis od Brahama, který potvrzuje, že také Jormag je aktivní. Poté co Rytlock a komandér zkalibrují simulátor, Taimi odhalí, že Chakové se živí ley energií (energie světla, života) a nemají rádi energii smrti. Když se zdá, že jde vše jak na drátkách, oznámení z kampu na Ohnivých ostrovech tvrdí, že zdejší destroyerové jsou jiní a vůdkyně Cami je po smrti. Zdá se, že destroyerové pozřeli energii smrti a rostlin, nejspíše po smrti Zhaitana a Mordremotha. Rytlock je povolán do Černé Citadely (Black Citadel) – tentokrát násilím – a Taimi stále nemá golema, takže Komandér se musí vydat do Zátoky žhavého popela (Ember bay) sám.
Po Zátoce žhavého popela (Ember bay) jsou rozmístěny čtyři kempy: kemp týmu asur, které zde studují nové destroyery, kemp pirátských skrittů, kteří ochraňují Kamenný ksicht (Rock face), kemp týmu cirkusáků, kteří zde ztroskotali a pak další kemp asur u velkého kráteru. V severozápadním rohu jsou také zbytky staré Mursatské základny se spoustou Éterických věží (Ether tower) a konstrukty Jade. Kamenný ksicht se nakonec představí jako Rhoban Orestriker, trpaslík, který se polámal a je teď pouze hlava. Pošle komandéra aktivovat 4 zařízení rozmístěné po ostrově, aby bylo zabráněno výbuchu ostrova. Nabídne k tomu svůj prst, jelikož pouze dotek trpaslíka může tyto zařízení aktivovat.
Po aktivaci zařízení a návratu k Rhobanovi má komandér vizi o Glintině vajíčku (Glint´s Egg). Vrací se do Tariru, kde se setkává s Marjory a Caithe. Ruka potvrdí, že se má vajíčko vylíhnout, ale do místnosti může vstoupit pouze komandér. Jakmile se vejce vylíhne, vyletí malý dráček a v místnosti se objeví nový druh destroyerů ve snaze dráčka zabít. V průběhu boje se objeví i Lazarus, který nabídne příměří a pomoc v boji. Komandér váhavě souhlasí a nakonec zničí Detroyera naděje (Destroyer of Hope). Jen co je po bitvě, Lazarus vyjádří svou touhu chránit Glintina potomka. Ačkoli komandér nesouhlasí, Marjory souhlasí, že pohlídá jak Lazaruse, tak dráče. Jedním z důvodů je to, že Marjory je nekromancer a chce se více dozvědět o Lazarusově smrti. Komandér poprosí Caithe, aby zůstala a hlídala jako záloha – což je znamení, že Caithe se dá znovu věřit. Caithe se zeptá, jak by se dráče mělo jmenovat a komandér informuje, že dráče je samička a bude se jmenovat Aurene.
Mezitím v Tyrii úlomky krvavého kamene, nejspíše kousky z exploze, byly roztroušeny po mnoha místech. Zvířata, která tyto fragmenty pozřela, se stala poblázněna a zmutována. Dobrodruzi, využívající technologii výzkumníka Levviho, který získali po smrti několika Consorcia, byli schopni minimalizovat některé hrozby usmrcením těchto tvorů. Úplný dopad exploze krvavého kamene je však prozatím neznámý…
Napříč celou Tyrií byly zpozorovány malé magické anomálie, které se zobrazovaly náhodně, než ihned zase zmizely. Stojí na místě a vypadají smutně nebo deprimovaně. Ne všichni je ale mohou vidět. Vypadá to, že je to vedlejší efekt, který dostanete při větším vystavením Ley Line magii.
Charrka jménem Seis Burntheart vyšetřovala změny magie ve světě. Začala ve Frostgorge Sound a pomalu se posunovala na jih. Rozmístila senzory všude, kde se usadila a poté pověřila s hrdiny, aby je přinesli, aby mohla zajistit výsledky. Zdá se, že se magie pohybuje buď směrem k Orru nebo k ostrovům Ring of Fire.
Dessa získala přístup do nového fraktálu – Ostrovů chaosu. Tento fraktál je chaotickou kombinací předchozích fraktálů.
Skupina je vyrušena tajemným hlasem. Považuje Dessu a skupinu hráčů jako hrozbu a nařídí jim, aby odešli. Blokuje také komunikaci s Dessou. Pokusí se zabít hráče vynálezem pojmenovaným jako Diaphanous Diffraction Randomizer (nebo DDR), který používá, aby vytvořil chaotické kolísání a znestabilizovali fraktály a snížil jejich soudružnost. Zjevovali se tak Golemové, Chaos Anomaly, blizardy a Brazen Graliator, kteří se snažili zabít skupinu.
Poté, co jsou všichni bossové zabiti, DDR je na pokraji sil a zastrašuje skupinu za to, že ho zpomalili a opustí fraktál. Komunikace s Dessou je znovu navázána a skupina opustí fraktál. Ví se z deníků, které byly ponechány v Ostrovech Chaosu, že to, co se pokoušelo skupinu zastavit, získalo přístup do Mlhy díky obrovskému přísunu magie, který by mohl pocházet z exploze Bloodstone.
Přátelé Eir Stegalkin se setkali v její bývalé domově, aby si připomněli její hrdinství. Rytlock byl jediný člen Destiny´s Edge, který se mohl zúčastnit. Zojja a Logan se stále zotavují ze svého zajetí u Mordremotha a Caithe si jako vždy dělá co chce. Rytlock se rozhodl, že po smrti Eir je nutné založit novou guildu: Dračí hlídku (Dragon´s Watch). Rox přichází a přivádí s sebou Garma, který je sice živý, ale velmi těžce zraněný. Braham také chybí, zabíjí Icebrood.
Na konci pohřbu zpráva od Taimi nás posílá do Rata Novus skrz portál v Rata Sum. Mnoho asur zde začalo studovat ztracenou Ratanskou technologii, včetně Councilora Phlunta. Taimi drží existenci dračí laboratoře v tajnosti a nakonfigurovala portál, aby měl více přístupových bodů. Hluboko v laboratoři, chakové stále pravidelně útočí. Taimi má ale spoustu nových objevů. Zduplikovala ley line mapu a nabourala se do Tarirského bezpečnostního systému, aby mohla sledovat vejce. Také si nechává několik orgánů chaků pro další studium.
Generál Almorra Soulkeeper přišla do laboratoře, aby se setkala s komandérem. Po Trahearnově smrti je vůdcovství Pactu volné a je nabídnuto dalšímu v pořadí. Ale jelikož byl Trahearne kritizován za to, že byl až moc v prvních řadách, pozice obsahuje hlavně papírování a zdržování se od boje. Komandér odmítl nabídku a rezignoval od Pactu. Novinky o sylvari zamíchá kartami a Canach přichází vyhledat Komandéra. Minister Caudecus utekl a míří do džungle. Countess Anise jej vyslala, aby ho polapil a vypořádal se s ním podle nutnosti. Generál Soulkeeper nabízí vlastní loď, aby přepravil skupiny zpět do Divinity. Cestu tam zmaří obří exploze, která málem zničí loď. Těžce poničena loď přistává v Bloodstone Fen.
Taimi kontaktuje komandéra skrze komunikační zařízení, které skryla před odchodem z laboratoře. To jí umožňuje být v kontaktu a vysílat novinky ze základny. Informuje komandéra o nové mastery technice, která umožňuje zvrátit magický tok některých útoků. Mnoho White Mantle je rozprostřeno po okolí stejně jako někteří členové Pactu. Obě skupiny byly poblázněny a posíleny krvavým kamenem (Bloodstone). Jsou zde také Bloodstone elementalové a duše, které byly dříve obětovány moci Krvavého kamene. Generál Bannett vytvořil malý kemp přeživších. Má zařízení, které mu umožňuje shromažďovat nevázanou magii, která naplňuje vzduch Bloodstone fen.
Hluboko v kráteru masivní exploze se nachází místnost, která pluje vzduchem. Uprostřed místnosti je podstavec. Ten se zdá být zdrojem exploze. Caithe přichází pomoci s vyšetřováním. Vrátila se do Grove, aby se setkala s Pale Tree, která se zotavuje, ale je stále zraněná. Komandér se rozhodne simulovat výbuch v malém měřítku. Shromáždí velké kusy krvavého kamene, které se válí v blízkosti místnosti a bojuje se stvořeními v okolí. Caithe se omluví za své chování ohledně dračího vejce. Jakmile je dost krvavého kamene shromážděno, rituál je zopakován. Mnoho z těch, kteří rituál provedli, byli zabiti, což zanechalo spáleniny na zdech. A někdo – nejspíš Minister Caudecus – absorboval velké množství magie krvavého kamene.
Canach, Rytlock a Marjory nalézají místo, kam si myslí, že Caudecus zmizel. Cesta k němu je stižena pastmi, Bloodstone elementály a White Mantle. Tito White Mantle se zdají být pomatení. Dostihnou ministra, který se ukáže jako nový vůdce White Mantle. Věří, že je to cesta na Krytanský trůn. Vypouští Jade Constructa, který nebyl viděn od dnů Mursaat. Poté co je konstrukt zničen, objeví se mursaat Lazarus. Byl probuzen k životu White Mantle. Lazarus označí Caudecuse jako kacíře a spálí většinu jeho následovníků. Poté zmizí a nechá Caudecuse svému osudu. Ministr jen tak tak unikne skrze mesmerský portál, který vytvořila Lady Valette Wi.
Poté se ozve Taimi s hroznou zprávou: Primordus, první drak, se probudil.
Po smrti Mordremotha, jeho magická energie začala proudit skrze ley line. To způsobilo zmatek jak magie začala proudit do specifických míst ve Snowden Drifts, Mount Maelstrom a Blazeridge Steppes. Záplava magické energie se začala formovat do seskupení. Priori, Consortium a Inquest zmobilizovali svoje síly, aby začali se sběrem magie, což vyústilo v konflikt. Ten se zhoršil v momentě, kdy se začaly objevovat Ley-Line anomálie.
Mezitím Shining Blade začali vydávat odměny za hlavy vůdců banditů. Zjišťují totiž, že bandité jsou spojeni s White Mantle. Plakáty proti charrské propagandy a podněcování nedůvěry Krytské vlády se začaly objevovat v lidských městech.
Braham Eirsson - Syn Eir Stegalkin a Borge. Lovec slunce (The Sun chaser) je odhodlán více než kdy dřív zprovodit ze světa všechny prastaré draky od chvíle, kdy jeho matka zemřela rukou Mordremotha. Ačkoli už není tak drzý jak býval, stále se popichuje s Taimi, která si z něho utahuje. Má ještě mnoho k učení, pokud chce jít v matčiných stopách.
Rox - Rox právě našla své místo po boku Brahama, Taimi a ostatních. Ačkoli se již nesnaží přidat se k Rytlockově partě, je zvědavá, co zjistil a naučil se když byl v Mlhách (Mists).
Lady Kasmeer Meade - Mnoho se událo pro bývalou šlechtičnu. Musela se vyrovnat jak se Scarlet tak s prastarými draky a také se vztahem se špehem Marjory Delaquou. To vše ve velmi krátkém čase.
Marjory Delaqua - Marjory je konečně o něco klidnější, když pomstila smrt své sestry Belindy. Ale nijak se nepřiblížila k tajemnému E.
Taimi - Nyní je velmi hrdá na své místo v týmu. Zkoumá, jak zajistit pád všech hrozeb spojených s draky. Také se snaží znovu sestrojit svého oblíbeného Scruffyho, který byl zničen v srdci Maguumy.
Rytlock Brimstone - Bývalý člen Destiny´s Edge, Tribune Krvavé legie (Blood legion) se stal prvním revenantem Tyrie. Po smrti Eir si dal za cíl zničit zbývající draky.
Ostatní spojenci
Caithe - Prvorozená Sylvari zmizela po porážce Mordremotha. Ale zdá se, že si vždy najde cestu do středu problémů, které se právě dějí.
Canach - Pichlavý sylvari byl zatčen poté, co způsobil problémy v Southsun Cove. Poté, co byl vykoupen Lady Anise se stal dalším členem výpravy za svoje vykoupení.
Hlavní nepřátelé
Elder Draci (Prastarý draci)
Primordus - Elder Drak Ohně, první jeho druhu co se probudil z dlouhého spánku, odpovědný za vyhnání asur z podzemí na povrch. Probudil se a začal se pohybovat pod povrchem centrální Tyrie.
Jormag - Elder Drak Ledu je opět aktivní a odpovědný za vyhnání nornů, kodanů a ostatních ze severních oblastí Vzdálených Shiverpeaks.
White Mantle (Bílé pláště)
White Mantle je pres dvě stě let starý kult. Uctívají rasu mursaat, starobylý kouzelníci kteří přišli do Tyrie jako bohové. White Mantle se snaží získat kontrolu nad Krytou a přitom zabít Královnu Jennah. Většina si myslela, že tento kult byl dávno mrtvý po Válce o Krytu, ale šeptalo se, že jsou pořád ještě mezi námi.
Minister Caudecus - Nyní velitelem White Mantle, Vyznavač Caudecus Beetlestone veřejně vyhlásil válku proti Krytě, poté co roky manipuloval soudy a šlechtu.
Lazarus - Poslední žijící mursaat. Již přes 250 let se White Mantle snaží Lazaruse oživit z jeho vlastního uvěznění do artefaktů. Nyní se vrátil, aby dokončil jeho výhružku proti všemu lidskému a asurskému.
Mordremoth je mrtev! Ale za jakou cenu? A co skrývá budoucnost pro členy Pactu a Destiny´s Edge, nevyjímaje Glintino vejce? Tak začíná třetí sezona Living World Guild Wars 2.
Když byl Mordremoth zabit, veškerá magie, kterou v sobě měl, byla vypuštěna do světa. Různé skupiny přicházejí, aby si ji přivlastnili. Největší z nich jsou White Mantle, náboženský kult, který uctívá Mursaat a snaží se získat energii Krvavého kamene (Bloodstone), aby vzkřísili své božstvo.
Skupina obléhala Stronghold of the Faithful (Pevnost věřících) a s pomocí učené Glenny se dostali do pevnosti White Mantle. Nejvyšší inkvizitorka Xera shromáždila hradní obranu. Nejprve vyslala obrannou skupinu s jejím mocným Keep Construct a poté propletla samotný hrad do smrtícího bludiště. Sama bojovala se skupinou, aby ji zdržela, a ukázala tak své veliké schopnosti mesmera. Nakonec padla s Lazarovým jménem na rtech. Po pochodu dále, nalezla skupina prázdnou komnatu, která vzdáleně připomínala tvarem mursaata a stále z ní stoupala magie Bloodstone. Jak se zdá, poslední mursaat byl oživen.
Moto, asurský genius, se objevil v Rata Sum, aby předvedl svůj nejnovější vynález: Super Adventure Box. Představuje ho jako zábavní vynález a ačkoli mu bylo nabídnuto několik nabídek od potencionálních investorů, všechny odmítl. Naštěstí, hrdinové jsou vítáni, aby tuto "hru" otestovali a zjistili, kdo se dokáže dostat přes všechny úrovně.
World 1 Zone 1
Vstup do první zóny.
Kettova laboratoř
Snaff byl asurský genius. Po jeho smrti se předává ocenění jeho jménem.
Záchranný oddíl se dostal až do Salvation Pass (Průsmyk spásy), kde objevili zdeformovaná zvířata ovlivněná magií vypuštěnou Mordremothovou smrtí. Vůdcem těchto zvířat byl mocný Slothasor. Po vyplenění zajateckého kempu a poražení banditských strážců nalezli zbylé členy Paktu. I přes varování vězňů pokračovali dále na sever až narazili na neočekávané – Matthiase Gabrela, inkvizitora, který byl oděn v róbách White Mantle (Bílý plášť). Poté co porazili jeho schopnosti posílené Bloodstone (Krvavý kámen), čelila skupina staletí starému a pomstychtivému ohrožení Kryty a Tyrie.
Svátky nejenom radosti, ale i obav a strachu boje mezi Dwaynou a Grenthem. Mezitím co si vychutnával komandér hry v Divinity's Reach přisla zpráva z místního sirotčince, že Grawnk ukradl a schoval sirotkům ozdoby a nechce odejít. Po vyjednání teplým jídlem a nalezení ozdob mohou konečně začít ty pravé Wintersday svátky.
Letka Paktu, která stopovala pohyb Mordremů na sever Maguumské džungle, byla napadena bandity. Vůdce skupiny Bennett a spoustu dalších, zajala jako rukojmí Sabetha the Saboteur. Odpovědí Paktu bylo vytvoření záchranných oddílů, které se měli vydat prohledat nebezpečná a nezmapovaná území. Ve Spirit Vale (Údolí duchů) čelila skupina odporu Sabethiných banditů, kteří byli dobře vybaveni a opevnění u záhadného Vale Guardian a brutálního Gorseval the Multifarious. Nakonec porazili Sabethu a nalezli některé z rukojmích. Mnoho z nich však bylo zataženo hlouběji do útrob oblasti.
Před 500 lety byl zavražděn Krytský král a tyran svým vlastním lidem, poté, co už lidé nedokázali déle trpět jeho krutovládu. Říká se, že tělo krále bylo rozsekáno na kousky a jeho duše byl poslána do Underworld, s podmínkou, že každý rok se může na jeden den vrátit do světa smrtelníků a to přesně na Halloween.
The Commander reached Dragon's Stand, Mordremoth's stronghold which was swarming with Mordrem. The Pact, regrouped thanks to the Commander's efforts, had established a base camp from which they intended to directly engage the dragon and its forces. With the Pact's assistance, the Commander and their team were transported into Mordrem territory in search of those still missing.
Deep behind enemy lines, they eventually found Logan Thackeray and Zojja being hooked up to Mordrem Blighting Pods. Fighting their way to their friends, the party was forced to behold what the pods were doing: creating Mordrem facsimiles of their heroes, twisted clones who thought only of serving Mordremoth. Both members of Destiny's Edge were freed, but their ordeal in the pods had left them greatly weakened and nearly dead. The Vinetooth Faolain then re-appeared, mocking the heroes for choosing to be free of the Elder Dragon. Leaving Kasmeer to portal the injured to safety, the remaining allies chased Faolain into the Heart of Thorns, Mordremoth's inner sanctum.
The party encountered Caithe who swore she was not on Mordremoth's side and pleaded to help them kill the Elder Dragon. Although they were still distrustful after her actions, the Commander agreed to bring Caithe along. The allies ascended the Heart of Thorns and finally glimpsed Trahearne, unconscious and bound to Mordremoth, before he was swept into the undergrowth's depths. Faolain intercepted the party, and had to be slain. Braham relished that he had taken down his mother's murderer, while Caithe mourned the loss of her one-time friend and love.
While the Pact forces and their allies launched their final assault on the Mouth of Mordremoth, the Pact Commander and their allies cleared out the Heart of Thorns and prepared to follow Trahearne into its depths.
Making their way deeper into the tangle, they found Trahearne fused to the vines and barely conscious. Trahearne suggested utilizing his link to the dragon to enter the Dream of Dreams, allowing the Commander to strike directly at Mordremoth's very mind. The group agreed that two allies would accompany the Commander, choosing from Braham, Caithe and Canach, while the rest of the team would stay behind to hold off the Mordrem attackers.
Inside the dragon's mind, the allies were confronted with with their fears: a twisted version of Eir Stegalkin blaming Braham for her death, a corrupted Pale Tree fully under Mordremoth's thrall, or a blighted Canach goading the original to submit to Mordemoth. During these fights, reality rifts appeared, allowing the Commander to take control of the mindscape by breaking Mordremoth's illusions. After saving both companions, the group finally faced the Avatar of Mordremoth. In the course of the fight, the Elder Dragon tried to break the Commander's will by summoning similar illusions of Rytlock, Marjory and their old mentor: Warmaster Forgal Kernsson, Magister Sieran, Lightbringer Tybalt Leftpaw, or Trahearne. Turning these illusions back on their creator through use of the reality rifts, the Commander eventually defeated Mordremoth's mind.
Back outside of the hellish mindscape, Trahearne had one final request for the Commander: to use the broken remains of the sword Caladbolg to slay him, and the last remnants of the Elder Dragon residing within him for good. As Trahearne made his sacrifice, a massive amount of Mordremoth's dragon magic exploded into the ley-lines and across Tyria. Back north in Tarir, one quarter of the magic from the ley-lines streaked towards Glint's Egg, imbuing it with unknown influences, before continuing northward.
Mordremoth had finally been slain, but it had come with terrible costs and loss. And there were still further consequences to come...
Hearts and Minds - Obětování
Mordremoth přežil uvnitř Trahearne. Jeho obětí je drak poražen.
Hearts and Minds - Poražení Mordremotha
Mordremothova mysl byla poražena.
Hearts and Minds - Mordremoth
Závěrečný boj s Mordremothovou mysli.
Hearts and Minds - Pale Tree
Setkání s přízraek Pale Tree.
Hearts and Minds - Canach
Setkání s přízrakem Canach.
Hearts and Minds - Mordremothova mysl
Přes Marshal Trahearne hrdina vstoupil do Mordremothovi mysli.
Bitter Harvest - Porážení Faolain
Faolainina porážka nestačí k osvobození Trahearne.
Bitter Harvest - Trahearne
Faolain nechce dopustit osvobození Trahearna.
Bitter Harvest - Po záchraně Zojji - Kloni
Faolain se nelíbí, co hrdina provedl s klony.
Bitter Harvest - Po záchraně Logana - Kloni
Faolain se nelíbí, co hrdina provedl s klony.
Bitter Harvest - Po záchraně Logana - Faolain
Faolain se objevuje.
Bitter Harvest - Po záchraně Zojji - Faolain
Faolain se objevuje.
Bitter Harvest - Po záchraně Logana
Zojja je na tom hůř než Logan.
Bitter Harvest - Po záchraně Zojji
Logan je na tom hůř než Zojja.
Bitter Harvest - Rozcestí
Průzkum oblasti a rozhodnutí koho zachranit dřív. Logana nebo Zojju?
Maguuma's next region was a sprawling maze of caverns, its passages winding through roots and underground waterways. The Commander found a Pact camp near the entrance, and Lieutenant Morrison explained that they had been imprisoned alongside Trahearne, Logan and Zojja, but the heroes had distracted the Mordrem to allow the Pact soldiers to escape. Scouts tracking the prison caravan informed the Commander that they were heading south. While part of the party split off to track the caravan, the Commander, Taimi, Canach and Braham set off to find Rata Novus.
The Tangled Depths were home to a vicious insectoid race, the chak, who displayed a strange affinity with ley-line magic and could channel it against their prey. Reuniting with Tizlak at the hylek settlement of Teku Nuhoch, the Nuhoch warrior helped fashion a solvent to break through chak acid based off enzymes taken from their bodies. With this new tool, the Commander bypassed the chak and dormant asura defenses to finally reach Rata Novus.
The asuran city was deathly quiet, confirming Taimi's fear that her fellows had not survived due to the chak attacks. Nevertheless, the party pushed into the city to find anything that could help them fight Mordremoth. While progressing, Taimi expressed her frustration that her allies treated her more of a child to be protected rather than a fellow fighter and part of the team. She also proved her maturity tenfold, first by saving Braham from a falling pillar, and then using Scruffy to re-power a blast door which left her golem disabled. The Commander reassured Taimi that she was integral to her friends' success.
After fighting their way through the chak infestation, the party found what they were looking for: a secret laboratory filled with Rata Novus research on the Elder Dragons. The research confirmed that each Elder Dragon would possess some unique weakness, a fact that the Commander found comforting but Braham considered a waste of time to uncover. However, the data provided no further information on Mordremoth's specific weakness. Taimi decided to stay behind in Rata Novus as she would be unable to actively fight without Scruffy, although she was still excited at the prospect of uncovering more of the lost rata's mysteries.
Buried Insight - Scruffy
Cesta je uzařena. Scruffy je obětován pro průchod dveřmi.
Buried Insight - Zamořeno
Místnost vedoucí k laboratoři je zamořeno Chaki.
Buried Insight - Portál
"Bezpečný" přechod portálem.
Buried Insight - Braham
U portálu vedoucí k laboratoři zaútočili Chakové.
Buried Insight - Setkání se skupinou
Hledání zbraně proti Mordremusovi se hrdina setkavá u Rata Novus se skupinou.
Pushing onward into Maguuma, the Commander and their allies found themselves in a lush, beautiful forest. Encountering a camp of Pact survivors, scouts reported that Caithe had been seen further east. Along the way, the party saw a strange, glowing figure watching them from a distance. They reached a large golden structure, a pylon emitting strange energies. Members of the Durmand Priory had set up a camp, but had left themselves vulnerable to Mordrem attack. After the Mordrem assault force was defeated, the glowing figure appeared before the soldiers, calling itself Ruka and asking of the newcomers' purpose in Maguuma. Ruka revealed that he had been tracking energy sources similar to Glint's energy, further east.
The Commander found Caithe once again, sprawled on the ground with Glint's Egg lying nearby. She was facing a bizarre monster similar to a Mordrem Vinetooth, but with Faolain's face and voice, now proclaiming her servitude to Mordremoth. Fleeing with the egg, the Commander was infused with part of its energy and used new abilities to escape Faolain, with guidance from Ruka. Once safe, Ruka invited the Commander to take the egg south to the city of Tarir, where they could find refuge.
With Glint's Egg in their possession once more, the Commander took some time to explore Auric Basin. The Priory had set up several camps around the area's mysterious pylons, working and studying with the Exalted on their origins. The Commander learned about Exalted Markings, allowing them to use obelisks to transport themselves around Auric Basin.
At the center of the region, the party found themselves in a massive city constructed of gold. At its entrance, the Exalted Luminate welcomed them to Tarir, the Forgotten City, and explained about their race's charge by the Forgotten to protect Glint's legacy. The Exalted brought the Commander to Tarir's depths, where they underwent a series of trials to ensure their capability in fighting the Elder Dragons. The Commander fought illusions of dragon minions, navigated a maze to find magical glyphs, and led Pact soldiers against Mordrem while in a helpless rabbit form. Succeeding in these trials, the Commander found themselves in a vast chamber constructed to hold Glint's Egg. While there, the egg sent a prophetic vision to the Commander which showed Mordremoth using Trahearne, Logan and Zojja as templates for a batch of new, improved Mordrem which the dragon intended to unleash on Tyria. With the Egg safely under watch by the Exalted, the Commander left Tarir to continue their offense against Mordremoth.
With the aid of Taimi and some holograph recordings, the Commander caught up to their allies in the southeast of the region. Taimi was investigating a ruin with strange devices bearing a blend of Exalted and asuran technology. Repowering the devices, they were revealed to be a map of ley-line energy, showing its flows and concentrations throughout the Maguuma Jungle. One hub of ley-line energy, however, was unknown. The Exalted explained to the party that the hub was Rata Novus, an asuran city which had stood with them against the Elder Dragons in the past. Taimi was elated to hear of the lost rata, and asked that the Commander travel there and uncover their research or possible help for the upcoming battle with Mordremoth. Rox and Braham also returned to the party, and Braham had shaved his head and displayed a vengeful eagerness to kill Faolain, blaming her for Eir's death.
Strange Observations - Mapa
Po Taiminích instrukcí se aktivovala mapa zobrazující koncentraci ley-energie. Mapa zvýrazňuje jak Mordremotha tak Rata Novus. Ztracené asurské město.
City of Hope - Vize
Po umístění vejce na bezpečné místo se objevila vize o Loganovi, Zojje a Trahearne. Mordremoth z nich chce vytvořit armádu.
City of Hope - Tarir
Exalted rasa je původně lidská a jsou ze skupiny známé jako Zephyrites. Umírajicí rasa Forgotten povznesla lidi, kteří prošli zkouškou na formu čisté energie. Novodobý strážci zlatého města a pokračovatele vůle Glint.
Prized Possessions - Exalted
Vejce je v bezpečí.
Prized Possessions - Faolain
Přeměněná Faolain pronásleduje hrdinu s vejcem.
Prized Possessions - Caithe
Wyld hunt: Jen malé procento sylvari dokáže dokončit Wyld hunt. Nejlepé ho definuje výraz "životní úkol". První náznaky se mohou objevit už v sen snů před probuzením sylvari. Většina sylvari toto poslání bere velice vážně a jsou ochotni pro něj zemřít.
The reunited group traveled beyond the Silverwastes where they witnessed the gravity of the Pact Fleet's destruction firsthand; colossal vines entangling the burning remnants of airships against the night sky. Braham spotted an encampment further down the ledge and rushed toward it, anxious to learn about his mother's fate. In the camp, the Commander found Laranthir of the Wild at odds with the rest of the Pact survivors who distrusted their sylvari comrades, to no surprise to Marjory. Laranthir explained that both Destiny's Edge and Marshal Trahearne had survived the crash, but were been taken prisoner by the Mordrem and moved further into the jungle. Explorer Metella, openly hostile towards Laranthir and the sylvari, suggested fortifying their current position by scavenging turrets from the wreckage. On the other hand, Laranthir insisted on rescuing potential survivors from the Mordrem to bolster their troops. The Commander was asked to make a decision on behalf of the survivors.
If the Commander chose to salvage weapons, the group headed towards the Wreck of the Lethal Vantage with Explorer Metella and Agent Gunnard. On the way, they encounter a sylvari Pact soldier fighting against Mordemoth's influence and the remains of Zojja's golem Mr. Sparkles. It was a painful reminder of how the sylvari needed to stay strong and resist Mordremoth as weak-willed sylvari were easily turned against their friends.
When following Laranthir's suggestion to save the missing Pact soldiers, the group descended into the chasms below, accompanied by Laranthir and Crusader Gatt. Gatt mentioned that the Mordrem had been collecting prisoners and corpses for some unknown purpose. Following the trail, they stumbled upon Mordrem pods holding members of the Pale Reavers captive. After defeating the guards and destroying the pods, the Commander learned that other prisoners were ordered to be taken south to join Mordremoth's ranks.
After returning to the camp, it was attacked by waves of Mordrem as dawn approached. In the heat of the battle, Rytlock Brimstone suddenly appeared from the Mists, blindfolded and wielding a new form of magic. He helped the team disperse the enemy attack, but offered no explanation for his presence or his new-found powers. Laranthir requested permission to stay in Verdant Brink with the Pale Reavers, keeping the sylvari corps separate from the rest of the Pact. The commander agreed to his request, and left to speak with Pact scouts and gather intel on this dangerous new environment.
Verdant Brink was blazing with activity as Pact and Mordrem skirmished throughout the area. Within the jungle's dizzying heights and depths, the Commander began training themselves in gliding to keep safe and help navigate the area. They eventually reached the center of Verdant Brink where a large Pact Encampment had been set up. The soldiers there reported their sightings of Caithe who was heading west with Glint's Egg in tow. To help break through Mordrem lines, the soldiers recommended for the Commander to talk with a local hylek tribe called the Itzel.
Heading towards the village of Jaka Itzel, the Commander and their allies came across a skirmish between Mordem and the hylek. The forces defeated the Mordrem, and met a pair of hylek named Ibli and Tizlak. Ibli expressed his thanks and offered to take them to the Itzel chieftain and his mother, Kaana Miatli. To earn the hylek's trust, the Commander either helped Ibli to defend Jaka Itzel from a Mordrem force, or attacked their war camp directly with Tizlak. They also encountered a Mordrem Guard champion, Stavemaster Adryn. With the hylek safe for now, Kanna Miatli promised her alliance with the Pact and offered her scouts to help the party find their missing companions.
With the scouts' directions the Commander found their way to the outskirts of a Mordrem prison camp; with his newfound powers, Rytlock sensed that someone of Destiny's Edge was being held inside. The party broke in with force, defeating Mordrem and rescuing members of the Pact Ordnance Corps along the way.
They eventually found a Mordrem prison cell containing an unlikely pair: Eir Stegalkin, and Grand Duchess Faolain of the Nightmare Court. Faolain declared that she would be free of all masters, and that neither the Pale Tree nor Mordremoth would control her. The prison cell was broken, but a Mordrem Vinetooth approached the released pair. Faolain slipped and fell during the escape, prompting Eir to help her up. But Faolain, noticing the approaching Vinetooth, returned her aid by betraying Eir, stabbing her with a thorn and fleeing for her life. Her flight would be short-lived, as Eir threw the thorn at Faolain and left her to be entangled by Mordrem vines, her body swept into the undergrowth. However, Eir's injuries left her helpless to the Vinetooth and she too was impaled and cast aside, to a despairing Braham's cries.
The Commander and their squad rushed to Eir's side and killed the Vinetooth, but the norn hero had already passed on. Broken with grief, Braham requested that the Commander give him time to pay his respects and dispose of his mother's body with dignity. Garm, Eir's wolf companion, was also nowhere to be found. Rox elected to stay by Braham's side, worried about her friend and how he might take this loss.
Prisoners of the Dragon - Rozloučení
Braham a Rox zůstavájí s Eir.
Prisoners of the Dragon - Eir
Eir a Faolain utíkají před Mordremothovou bestií.
Prisoners of the Dragon - Vězni
Osvobození nalezených zajatců.
Prisoners of the Dragon - Tábořiště
Rytlock upozorňuje na nepřátelskou osadu.
The Jungle Provides - Obrana vesnice
Nová útočná jednotka Mordremotha.
The Jungle Provides - Hledání zajatců
Braham spěchá k nalezení zajatců. Především matky Eir.
Torn from the Sky - Rytlockův návrat
Rytlock se vrací na pomoc.
Torn from the Sky - Osvobození zajatců
Poražení šampióna.
Torn from the Sky - Destrukce flotily
Vstup do Maguumy odhaluje ničivou sílu Mordremotha.
In the wake of the destruction of the Pact fleet, Laranthir asked the Commander to come to their aid and save what is left of the Pact. Upon arriving at Red Rock Bastion, Tactician Elke informed them that Mordrem have been attacking Amber Sandfall in an attempt to cut off the troops' only route out of the Heart of Maguuma. Along with a handful of Pact soldiers, the Commander made their way to aid Lightbringer Osa. On the way, they met up with Braham and Rox, Kasmeer and Marjory, as well as Taimi and Canach, who were all bound for the jungle themselves. Canach informed the Commander that Countess Anise sent him as a representative of the Shining Blade.
After pushing back the Mordrem at Amber Sandfall, the Commander and their team entered the heart of the Maguuma Jungle.
The Pact, founded by Trahearne and the Pact Commander is a multi-racial group with the sole goal of eliminating the Elder Dragon threat. Just before the events of Heart of Thorns, Mordremoth had utterly destroyed the Pact's airship fleet, killing and stranding the vast majority of the Pact within the depths of the Heart of Maguuma.
Laranthir of the Wild - A sylvari Secondborn and second-in-command of the Vigil. After the Pact Fleet's destruction, he has sent a message to the Pact Commander and has been attempting to regroup survivors.
Trahearne - A sylvari Firstborn and Marshal of the Pact. He was captured by the Mordrem after the Pact Fleet's downfall.
Destiny's Edge
Caithe - The secretive Firstborn who uncovered the terrible secret behind the Pale Tree and sylvari race's connections to Mordremoth. Her sudden theft of Glint's Egg away from the Pact Commander is ill tidings for the fight against the Elder Dragons, leaving her motives and state of being unknown.
Eir Stegalkin - Hero of the norn, she is the leader and tactician of Destiny's Edge. She has gone missing with the destruction of the Pact Fleet.
Logan Thackeray - Captain of the Seraph and loyal commander under Queen Jennah, Logan is a front-line fighter in Destiny's Edge, and Rytlock's brother-in-arms. He has gone missing with the destruction of the Pact Fleet.
Rytlock Brimstone - Tribune of the Blood Legion, he last seen leaping into the Mists after a failed attempt to cleanse Ascalon of the Foefire's ghosts. His fate was left unknown at the beginning of Heart of Thorns.
Zojja - Snaff's successor and the short-tempered golemancer of Destiny's Edge. She has gone missing with the destruction of the Pact fleet.
Biconics
Braham Eirsson - The son of Eir Stegalkin and Borje the Sun Chaser, Braham is a brash and spirited guardian who has come a long way since his days fighting the Molten Alliance. Having just begun to rebuild his relationship with his mother, he rushes to Maguuma anxious to find the missing norn hero.
Rox - The charr ranger and gladium who gave up her entry into the Stone Warband to defend Braham and her friends. Alongside her devourer Frostbite, she helps to survey the Heart of Maguuma and the new dangers it holds.
Lady Kasmeer Meade - The former noble who works tirelessly to clear her family's name. Her talent as a mesmer is invaluable to the party as they traverse Maguuma.
Marjory Delaqua - The skilled detective and necromancer. Swearing vengeance for the death of her sister Belinda, she now wields her family sword against Mordremoth.
Taimi - The asura progeny with an unsettling obsession with Scarlet Briar. Armed with her golem Scruffy, she brings both brawn and a sharp mind to Maguuma's mysteries.
Canach - A sarcastic and aloof sylvari. Still bound to Countess Anise's service, he aids the Commander as a liason to the Shining Blade. He struggles with Mordremoth's growing influence, but is determined to prove sylvari can reclaim their freedom from their maker.
Other allies
Ibli - A lithe Itzel scout who provides the Pact with valuable intel on surviving and traversing the Heart of Maguuma.
Tizlak - A mighty Nuhoch warrior who aids the Maguuma hylek, he lends his strength to the Pact Commander in fighting the Mordrem, and later the insectoid chak.
Ruka the Wanderer - An Exalted who encounters the Pact Commander seeking out the legacy left by Glint and helps them harness the power of Glint's Egg.
Main villains
Grand Duchess Faolain - Leader of the Nightmare Court, the sylvari who abandoned the teachings of Ventari and the Pale Tree. Seeking freedom from all masters, Faolain resists Mordremoth's calls to put all sylvari under his yoke.
Mordremoth - The Elder Dragon with dominion over plant and mind. Awakened by Scarlet Briar, he has gathered immense power in the Heart of Maguuma and begun invading Tyria with his Mordrem minions. Just before the events of Heart of Thorns, he has converted a large number of sylvari to his side, turning them into the Mordrem Guard.
The leaders of Tyria have heeded Marshal Trahearne's call to arms, and troops of all races gathered in Camp Resolve to bolster the Pact's reduced numbers, ready to advance into the Heart of Maguuma to slay the Elder Dragon Mordremoth. With Rytlock Brimstone lost in the Mists and Caithe having run off with Glint's Egg, the remaining members of Destiny's Edge Eir Stegalkin, Logan Thackeray, and Zojja accompany the assault.
Meanwhile, the Commander and their allies Braham, Rox, Marjory Delaqua, Kasmeer Meade and Taimi are deep below the Silverwastes, following the footsteps of Caithe to retrieve Glint's Egg. It is there that they learn of the sylvari's true origins as servants of Mordremoth, a secret previously known to only Caithe and the Pale Tree.
Despite all their preparations, the Pact Fleet is annihilated above Verdant Brink, as enormous vines tear apart the airships, and many sylvari heed the call of their creator, turning on their allies in a surprise attack. The survivors are scattered across the jungle, desperately trying to survive the continuing onslaught of Mordrem; the fates of Destiny's Edge and Trahearne are unknown.